brave
30 maart 2021 om 07:07
1
Beste,
Een vriend van mij zoekt een klassiek horloge met leren band.
Klassiek qua uitstraling en vormgeving.
Wie kent goede kwalitatieve alternatieven voor zijn top 3?
Geen plakmerken maar wel goede opties.
Budget €400,-
Veel dank voor het meedenken!
Deze in mooie gebruikte staat zoeken? (mits gebruikt geen probleem is)
of zoiets, klassiek en weer eens wat anders dan je buurman:
(met €575 wel iets boven budget)
Edit: Hiermee haal je in mijn ogen véél meer horloge in huis voor iets meer geld.
4 likes
Dan Henry heeft veel soortgelijke modellen, zijn kwalitatief erg goed en hebben inmiddels een indrukwekkende reputatie.
brave
30 maart 2021 om 07:13
4
Ja die had ik hem ook gezegd maar het uiterlijk is heel anders dan zijn voorbeelden. Thanks
brave
30 maart 2021 om 07:14
5
Oke nice ga ik even naar kijken!
Ah oke, dus het liefst een chrono achtig? Of in ieder geval met wat subdials of datumschijf?
Is automaat/quartz nog van belang?
Nu lijk ik een hele grote Hamilton fan, (en dat is in die prijsklasse ook zo ) maar is dit niks?
Te koop!
Na bijna een jaar te weinig dragen, mag deze Hamilton Jazzmaster plaats maken.
Merk en model: Hamilton Jazzmaster H325190
Diameter: 40mm
Leeftijd: Helaas geen idee
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: Afgelopen voorjaar
Papieren, doos en eventuele accessoires: Krokodillen band met Hamilton gesp. Geen doos en papieren, maar wel een Hamilton watchwinder, met doos boekjes ect.
Verzendkosten of afgehaald: Het liefst afhalen in het zuiden van Friesland, maar ik ben niet te beroe…
2 likes
Ravvie
30 maart 2021 om 07:41
9
Die Lobinni’s komen van AliExpress. Niet dat ik daar wat op tegen heb. Maar dan zou ik ze direct daar bestellen. Kosten ze maar 100e ipv 200+
Wel mooi dat Wizzels. Die durven gewoon te stellen:
Dat is wel een stretch. Een AliExpress horloge ofwel Nederlands of wel Duurzaam noemen.
6 likes
BWings
30 maart 2021 om 08:45
10
Ik zou voor deze categorie op chrono24 of iets dergelijks gaan kijken. Nieuw denk ik dat je niet echt leuke dingen in dat genre gaat vinden maar tweedehands misschien wel. En dan kan die vriend ook alles filteren wat die wil.
1 like
Ietsje boven budget maar dan héb je ook wat!
Junghans form c
2 likes
Zeppelin? Mooie chrono s voor hele redelijke prijzen erg klassiek.
Die voorbeelden zijn nogal druk. Vaak vind ik dat ook mooi, maar niet wanneer het enkel gaat om de indruk te wekken dat het meer is dan het is…
Iets cleaner en zeker stijlvoller, maar met de goudkleurige accenten niet saai:
Te koop:
De liefde is niet overgeslagen helaas. Ik verkoop hierbij mijn Hamilton die ik gekocht had als dresswatch maar afgelopen jaar eigenlijk geen polstijd gekregen heeft. Quartz dus geen gedoe met op tijd zetten en past/glijdt heel mooi onder een overhemdmouw.
Merk en model:
Diameter: 42 mm en slechts 7 mm dik
Leeftijd: begin 2019
Papieren, doos en eventuele accessoires: compleet
Verzendkosten of afgehaald: beide mogelijk, verzenden is gratis.
Conditie (krassen, werking etc): slechts …
Voor dit geld kun je er geen buil aan vallen. Wel Quartz, maar daar moet ie maar aan wennen . Het geeft wellicht de tijd om even door te sparen voor een ‘echte’ automaat, in plaats van een Ali ding.
1 like
TagEd
30 maart 2021 om 14:40
15
Deze, misschien? Certina Caimano chrono. Niet mechanisch, wel kwaliteit!
1 like
Dave76
30 maart 2021 om 14:54
16
Leer, saffier glas en automaat:
En dan ook nog binnen budget!
Edit: geen voorraad zie ik… Maar wellicht bij iemand anders wel.
1 like
Met alle respect iig niet de suggesties in het openings bericht dat ik zijn beide de definitie van een plakmerk en Chinese meuk.
Voor 400 euro zou ik bij Tissot gaan kijken. Bijvoorbeeld de Tissot Visodate of de Tissot Le Locle.
Tissot Visodate
Tissot Le Locle
Ook in andere variaties te krijgen en ook met witte plaat. Tegenwoordig met het nieuwe Powermatic 80 uurwerk
3 likes
anon66999254HFDEF:
Tissot
Juist, of een die precies binnen het budget van 400,- past zoals op de voorbeelden met witte plaat en chrono:
Price: EUR 400
1 like
Ja maar dit is een Quartz. Dat zou persoonlijk niet doen…
Dan heb je voor hetzelfde geld dit:
Dan weet ik het wel…
2 likes