Voor een vriend - €400 voor een horloge

Beste,

Een vriend van mij zoekt een klassiek horloge met leren band.
Klassiek qua uitstraling en vormgeving.

Wie kent goede kwalitatieve alternatieven voor zijn top 3?
Geen plakmerken maar wel goede opties.
Budget €400,-

Veel dank voor het meedenken!

Deze in mooie gebruikte staat zoeken? (mits gebruikt geen probleem is)

of zoiets, klassiek en weer eens wat anders dan je buurman:
(met €575 wel iets boven budget)

Edit: Hiermee haal je in mijn ogen véél meer horloge in huis voor iets meer geld.

4 likes

Dan Henry heeft veel soortgelijke modellen, zijn kwalitatief erg goed en hebben inmiddels een indrukwekkende reputatie.

Ja die had ik hem ook gezegd maar het uiterlijk is heel anders dan zijn voorbeelden. Thanks

Oke nice ga ik even naar kijken!

Ah oke, dus het liefst een chrono achtig? Of in ieder geval met wat subdials of datumschijf?

Is automaat/quartz nog van belang?

Liefst geen quartz :slight_smile:

Nu lijk ik een hele grote Hamilton fan, (en dat is in die prijsklasse ook zo :wink: ) maar is dit niks?

2 likes

Die Lobinni’s komen van AliExpress. Niet dat ik daar wat op tegen heb. Maar dan zou ik ze direct daar bestellen. Kosten ze maar 100e ipv 200+

Wel mooi dat Wizzels. Die durven gewoon te stellen:

Dat is wel een stretch. Een AliExpress horloge ofwel Nederlands of wel Duurzaam noemen.

6 likes

Ik zou voor deze categorie op chrono24 of iets dergelijks gaan kijken. Nieuw denk ik dat je niet echt leuke dingen in dat genre gaat vinden maar tweedehands misschien wel. En dan kan die vriend ook alles filteren wat die wil.

1 like

399 euro

Nufff said.

7 likes

Ietsje boven budget maar dan héb je ook wat!

Junghans form c

2 likes

Zeppelin? Mooie chrono s voor hele redelijke prijzen erg klassiek.

Die voorbeelden zijn nogal druk. Vaak vind ik dat ook mooi, maar niet wanneer het enkel gaat om de indruk te wekken dat het meer is dan het is…

Iets cleaner en zeker stijlvoller, maar met de goudkleurige accenten niet saai:

Voor dit geld kun je er geen buil aan vallen. Wel Quartz, maar daar moet ie maar aan wennen :joy:. Het geeft wellicht de tijd om even door te sparen voor een ‘echte’ automaat, in plaats van een Ali ding.

1 like

Deze, misschien? Certina Caimano chrono. Niet mechanisch, wel kwaliteit!

1 like

Leer, saffier glas en automaat:

En dan ook nog binnen budget! :muscle:

Edit: geen voorraad zie ik… Maar wellicht bij iemand anders wel.

1 like

Met alle respect iig niet de suggesties in het openings bericht dat ik zijn beide de definitie van een plakmerk en Chinese meuk.

Voor 400 euro zou ik bij Tissot gaan kijken. Bijvoorbeeld de Tissot Visodate of de Tissot Le Locle.

Tissot Visodate

Tissot Le Locle
afbeelding afbeelding afbeelding

Ook in andere variaties te krijgen en ook met witte plaat. Tegenwoordig met het nieuwe Powermatic 80 uurwerk :+1:

3 likes

Juist, of een die precies binnen het budget van 400,- past zoals op de voorbeelden met witte plaat en chrono:

1 like

Ja maar dit is een Quartz. Dat zou persoonlijk niet doen…

Dan heb je voor hetzelfde geld dit:

Dan weet ik het wel…

2 likes