Voor eens en altijd, wat is nou gilt?

Fijne bijdrage. Bedankt!

2 likes

Die Invicta 1953 had ik ooit bijna gekocht, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Het is wel een leuk ding, maar hij had gewoon max 40mm moeten zijn en met 29mm wijzerplaat. Waarom ze die in vredesnaam nou weer zo lomp hebben gemaakt is me een raadsel.

Waarom is er nog niet een fabrikant die een lekker platte vintage stijl maakt in een subtiele diameter, met een ST1812 er in, of een 9015?

1 like

Hij is toch ook 40mm?

1 like

Zou kunnen dat de kast dat net haalt, maar met 49mm L-L is het toch een erg grote klok. En een enorme wijzerplaat ook.

Haha. De invicta. Ik reageerde op iemand anders :v:

1 like

Oh ja zie het nu! Verwarrend soms, maar wel beter om niet alles te quoten hier… Is nog effe wennen voor mij hoor, maar begin de forum code hier steeds meer te waarderen.

1 like

Als ik die invicta zie krijg ik wel dezelfde jeuk als met een BB, om er een echte gilt wijzerplaat voor te maken. Zou toch grappig zijn om hem dan weer gewoon met Invicta te bestempelen, zodat het niet gelijk opvalt.

2 likes

FTFY

7 likes

@climholland

CLIMMMMM

1 like

:joy: :ok_hand:

Mijn persoonlijke favoriet die op mijn verlanglijstje staat is de Nassau 369. Die hoogglans plaat met zilveren bedrukking en bgw9 :drooling_face:

Rhodium waarschijnlijk. Had er zo een bij Cador ook laten persen, maar heb die verkocht. De Key West heeft overigens ook bgw9.

1 like

Inderdaad Rhodium

Ja net als deze…

4 likes

Duidelijk stukje, er wordt inderdaad veel gilt genoemd wat eigenlijk geen gilt is.

Hier mijn categorie 1 gilt Tissot uit 1939. Nadeel van echte gilt wijzerplaten is dat ze in donkere omstandigheden soms slecht afleesbaar zijn, maar in de zon zijn ze dan weer prachtig.

6 likes

Leuk stukkie zeg! Weer wat geleerd.

2 likes