"Voor en na" Breitling cal. 11

zo hee wat een prachtige oude chrono zeg , topklok ,gefeliciteerd .

Geweldige reportage, het vakmanschap spat er vanaf.
Mocht je de onbedwingbare behoefte voelen opkomen om een Seiko 6138 chrono een voor en na te laten ondergaan dan heb ik nog wel een uitvoering of wat liggen:).
Bedankt voor het laten genieten van zo’n mooie reportage.

met vriendelijke groet,
Aad

Dat is een Buren kaliber toch? Erg fraai gedaan.

Super! Een genot om te lezen en te bekijken.
Dank voor het delen.

Weer genieten van je vakwerk, Freddy! (tu) (tu)
Heel interessant kaliber, mooi horloge en fraaie reportage; leuk en leerzaam om te bekijken: bedankt voor het delen!

Groet,
Paul

Helemaal TOP !!! Dit caliber staat ook nog bij mij op het verlanglijstje, maar ik denk dat ik het liever in een Heuer zie.

Heel mooi!!

Hier kun je echt van genieten!!

Prachtig stuk en prachtig horloge. Ik heb eerder al aangegeven dat er bij mij een chrono-matic of superocean vintage bij komt.

Je komt ze zelden tegen.

altijd leuk om deze ‘voor en na’s’ te mogen/kunnen volgen. Mooi werk!

misschien niet helemaal politiek correct van mij, en zeker niet van een nieweling op het forum, maar voor een vintage collector is deze Cal. 11 nu toch compleet verpest na de mishandeling van de kast ?

wat ik weet is dat vintage collectors / verzamelaars origineel willen, tot op de beschadigde kast aan toe , en het opnieuw in verschillende richtingen brushen wat gedaan is heeft de kast zodanig beschadigd dat hij zeker 50% tot 75% minder waard geworden is (naar mijn mening)

ook zijn nu de zeer gewaardeerde scherpe kanten van de ‘lugs’ af waar als eerste naar gekeken wordt

ReneJK Schreef:

misschien niet helemaal politiek correct van mij,
en zeker niet van een nieweling op het forum, maar
voor een vintage collector is deze Cal. 11 nu toch
compleet verpest na de mishandeling van de kast ?

wat ik weet is dat vintage collectors /
verzamelaars origineel willen, tot op de
beschadigde kast aan toe , en het opnieuw in
verschillende richtingen brushen wat gedaan is
heeft de kast zodanig beschadigd dat hij zeker 50%
tot 75% minder waard geworden is (naar mijn
mening)

ook zijn nu de zeer gewaardeerde scherpe kanten
van de ‘lugs’ af waar als eerste naar gekeken
wordt

Of je nu nieuw bent of niet, je mening wordt altijd op prijs gesteld.
Freddy kennende denk ik dat hij de scherpe kanten zeker niet minder scherp heeft gemaakt.

Dat brushen is misschien niet helemaal zoals jij verwacht, maar zo’n waardevermindering zal dat niet geven. Volgens mij is dit gewoon heel licht gedaan, daar is geen polijstschijf (lang) tegenaan gehouden.

Ik ben het wel met je eens dat als het kan alles bij het oude moet worden gelaten. Héél veel van deze Breitlings (en die jij in je verzameling hebt) hebben nieuwe lume gekregen, verschrikkelijk vind ik dat.

Jürgen Schreef:

Héél veel van

deze Breitlings (en die jij in je verzameling
hebt) hebben nieuwe lume gekregen, verschrikkelijk
vind ik dat.

Hoi Jurgen , de enige die opnieuw lume gekregen heeft op de wijzers is de 765 CP Co-Pilot , maar daar was de prijs dan ook naar en soms heb je geen andere keus door de zeldzaamheid . Ik ben nu druk op zoek naar originele wijzers , nog 1 te gaan. De rest is allemaal origineel en niet opnieuw met lume bewerkt

de kasten zijn echter allemaal onbewerkt want dat is zo goed als onomkeerbaar

ReneJK Schreef:

Jürgen Schreef:

Héél veel van

deze Breitlings (en die jij in je verzameling
hebt) hebben nieuwe lume gekregen,
verschrikkelijk
vind ik dat.

Hoi Jurgen , de enige die opnieuw lume gekregen
heeft op de wijzers is de 765 CP Co-Pilot , maar
daar was de prijs dan ook naar en soms heb je geen
andere keus door de zeldzaamheid . Ik ben nu druk
op zoek naar originele wijzers , nog 1 te gaan.
De rest is allemaal origineel en niet opnieuw met
lume bewerkt

de kasten zijn echter allemaal onbewerkt want dat
is zo goed als onomkeerbaar

Als ik het zo terug lees lijkt het wel of ik bedoel dat die van jouw nieuwe lume hebben, maar dat is niet zo. Ik bedoelde het meer in algemene zin. Zelf wil ik ook nogeens een mooie vintage cosmonaute.