Niets zo gezellig een "Voor en na " te posten met dit koude winterweer.
Een mooie vintage Breitling, caliber 11 , een chronograaf met automaat en microrotor.En deze heeft dan nog eens de kroon aan de linkerkant wat het bedienen van de chrono enigzins vergemakkelijkt.
Ieder merk met naam brengt deze kleine rotor’s terug op de markt.
Even wat foto’s van voor de opsmuk.
Na het reinigen beginnen aan de montage. Natuurlijk eerst de trein met wielen, groot middenwiel, tussenwiel, secondenwiel en ankerrad.
De wijzerspanning zit hier rechtstreeks op het groot wiel en wordt met een kleine chausée (spanningspignon) op de as geklemd. De eigenlijke minuutpijp waar de minuutwijzer komt op te zitten heeft geen spanning zoals bij een klassieke opstelling.
De veerton samen met de wielen gemonteerd onder één brug.
Echappement plaatsen, dus anker en balans of onrust.
Nu het bizondere aan deze automaat, het automatisch gedeelte met de microrotor zoals men ze dikwijls nu terug ziet bij de nieuwe calibers van diverse merken en zeer dure uitvoeringen.
Dan komt op dit uurwerk met automaat een chronograafmodule die zeer open is van constructie en goed af te stellen. Wordt met een paar schroeven gemonteerd op het uurwerk.
Wijzerplaatzijde met het datummechanisme.
Alle kastonderdelen demonteren en opmaken.
Na enige tijd ziet men terug een mooi horloge dat terug mag gezien worden en men met veel plezier zal dragen.
Bedankt voor je interesse.