Oei oei… dat ziet er niet uit nee… De sluiting en de schakels horen gematteerd te zijn, en alleen de vier smalle randjes tussen de schakels horen hoogglanzend te zijn.
Gelukkig eenvoudig weer op te lossen door met een 3M pad en wat afplaktape een nabehandeling te doen.
Hopelijk heb je niet ook je kast op deze wijze behandeld?
Wat ook erg goed werkt, een zelfde werking (en misschien wel wat beter zelfs)
Turlte scratch remover voor het normale werk.
Commandant M4 en daarna Turtle scratch remover voor het zware werk.
Groeten,
Marijn
Mee eens! Bijna alle Omaga’s hebben zowel glimmende als matte delen. En aan de matte delen moet je vooral zelf niet gaan poetsen met een Cape Cod doekje.
Probeer (bij bouwmarkt) om de grijze 3M doekjes te vinden. De groene huishoudmodellen zijn net iets te grof (en zoals al aangehaald), in 1 richting bewegen.
Wellicht trap ik nu een open deur in. Maar deze band hoort een mat/hoogglans schakering te hebben. Deze blinkt in zijn geheel als een spiegel, en dat is zeker niet de bedoeling. In mijn ogen is het juist mislukt, de unieke uitstraling van deze band is helemaal weggepoetst, letterlijk.
Je ziet bij gebruikte Seamasters ook heel vaak dat men de hele band mat heeft gepolijst, ook niet mooi.
Dit polijstgebeuren is om het geheel glanzend te polijsten, en dus niet geschikt voor deze band.
De Monterey die ik heb heeft ook een glans/dof schakering. Steevast zie ik ze gebruikt op Ebay staan met een volledig matte band. Echt zonde.
Je zal voor het juiste resultaat nog eens opnieuw aan de gang moeten. Maar nu afplakken wat mat dient te worden!
De hele charme van de band van de smp - de
afwisselende gepolijste tussenschakels en matte,
geschuurde, gewone schakels is weg.
Het resultaat vind ik om te janken.
Cape Cod is alleen voor gepolijste delen, zeer
zeker niet voor de matte oppervlakken.
Jammer dat jullie de bovenstaande berichten niet lezen…het was de eerste behandeling…!!!..eerst polijsten dan de matte delen behandelen…en daar ben ik de hele dag al mee…bezig…
Nogmaals foto’s volgen…het mat maken is alleen meer werk dan het polijsten…
tsjah als er zo’n 25 berichten voor mij zijn, ga ik ze inderdaad niet allemaal lezen. uit de openingspost blijkt niet dat je het weer mat ging maken. zodoende dat ik dacht dat je alleen alles glimmend ging maken.
mij ervan bewust zijnde dat ik in de toekomst bijgaande tekst zorgvuldiger zal moeten formuleren hier het eind resultaat…ik heb bewust een rij kleine schakels nog niet gebrushed om het moeilijk te fotograferen bandje te kunnen laten zien…ik hoop binnekort over beter materiaal op foto gebied te kunnen beschikken…
Bedankt voor al jullie reacties…en mochten jullie nog bandjes in orde gemaakt willen hebben…