Voor en na........deze keer eens geen Vintage

Een aflevering uit de serie “Voor en Na” …

Echter deze keer geen vintage klokje in de hoofdrol maar een zo goed als nieuwe. Gelukkig gaat dat allemaal wat makkelijker, uurwerk hoeft natuurlijk niets aan te gebeuren, alleen afstellen :smiley:

Ik ben begonnen met een normale originele Seiko SKX 173, de Noord-Amerikaanse versie van de bekende SKX007 ( en alle versies daarvan)

Wat me altijd stoort is dat witte dag en datum display, niet onoverkomelijk…maar toch…Dus nadat ik een zwart dag en datum wiel had gevonden en een uurtje prutsen zag het er al heel anders uit.

Je gelooft het niet maar de onderdelen kwamen uit een zelfde horloge wat op deze manier geëindigd is:

Dit was een nep seiko ofwel FEIKO ( Fake sEIKO), uurwerk zag er tov een originele perfect uit, alleen de type aanduiding ontbrak. De rest…(td)

Voor mijn gevoel was ie het nog niet helemaal, dus ben ik aan het veranderen geslagen:

De wijzers, wijzerplaat, ring onder het glas, draairing en de band zijn vervangen voor iets anders.

De ring onder het glas is eigen fabrikaat, kun je ook wel ergens kopen, maar zelf maken is veeeeeel leuker (:smiley:

Resultaat:

Effe nog een klein beetje rode verf erbij…op het puntje van de secondenwijzer en dat is het uiteindelijke resultaat.

Deze foto is gemakshalve geleend, aangezien ik geen foto van het horloge met rode secondenwijzer heb. Foto maken gaat niet meer want dit horloge is verhuisd naar zijn geboorteplaats…Singapore.

Dit is een van de betere banden van Seiko, een van de weinigen die je ook met de originele dikke spring bars kunt monteren

Nu ga ik eens kijken wat er nog meer in mijn project doosje ligt te watchen …ehhhh wachten.