Als je deze wil gebruiken voor uurwerkkasten te ‘renoveren’, zou ik je dit afraden… (uurwerkkasten en vooral dan de stalen, zijn veel te hard en te groot om zo’n broze fijne kleine superborsteltjes op te gebruiken).
Deze zijn gemaakt om vooral juwelen af te werken, tot in de puntjes…precisiewerk, detailwerk.
Ook nog een te overwegen nadeel: ze zijn duur, en ze verslijten enorm snel… (ik gebruik ze zeer vaak, maar misbruik ze niet, en probeer er zo zuinig mogelijk mee om te gaan, net omdat ze zo snel verslijten en omdat ze redelijk duur zijn. 4.85€ per stuk zonder btw)
Om uurwerkkasten terug op te smukken, zou ik zeker de roze rubberen schijfjes aan raden om te polijsten. Alsook de zwarte rubbertjes, voor het voorbewerken van de kast. Zal je véél meer mee kunnen aanvangen. (silicon flex is de juiste benaming voor die schijfjes) 0.70€ per schijfje
Een houdertje heb je uiteraard ook nodig. ongeveer 2€ denk ik zo
Als je deze wil gebruiken voor uurwerkkasten te
’renoveren’, zou ik je dit afraden…
(uurwerkkasten en vooral dan de stalen, zijn veel
te hard en te groot om zo’n broze fijne kleine
superborsteltjes op te gebruiken).
Deze zijn gemaakt om vooral juwelen af te werken,
tot in de puntjes…precisiewerk, detailwerk.
Ook nog een te overwegen nadeel: ze zijn duur, en
ze verslijten enorm snel… (ik gebruik ze zeer
vaak, maar misbruik ze niet, en probeer er zo
zuinig mogelijk mee om te gaan, net omdat ze zo
snel verslijten en omdat ze redelijk duur zijn.
4.85€ per stuk zonder btw)
Om uurwerkkasten terug op te smukken, zou ik
zeker de roze rubberen schijfjes aan raden om te
polijsten. Alsook de zwarte rubbertjes, voor het
voorbewerken van de kast. Zal je véél meer mee
kunnen aanvangen. (silicon flex is de juiste
benaming voor die schijfjes) 0.70€ per schijfje
Een houdertje heb je uiteraard ook nodig. ongeveer
2€ denk ik zo
Een probleem is alleen dat je met grote oppervlaktes diep en ondiepe gedeeltes krijgt je krijgt het nooit strak zoals je dat wel krijgt met grote borstels.
Probeer het eerst op een vlak plaatje is mijn advies, maak wat krassen en probeer het eens voordat je je deksel gaat polijsten.
Je ziet de dolfijn en bij een ander project de afgeronde hoeken waar je je kast opener opzet.
Ik zelf ben onderandere goudsmid vandaar dat ik grote borstels heb met vet.
Cylicoon borsteltjes ben ikzelf geen groet fan van omdat deze te veel afslijpt.
Goed schuren en gebruik de juiste vetten zou ik zelf zeggen, nogmaals dit is mijn mening ik heb zelf gezien dat je zeer goed bent in het opknappen van stalen en vergulde kasten dit zou misschien een tip kunnen zijn om de puntjes op de i te zetten.
Wat het glas betreft, het is een EXTRA DIK gewapend glas met stalen ring van 310.
Origineel niet meer te krijgen maar gelijkaardig wel te bestellen bij horlogeglas .nl. De gewone gewapende glazen zijn lager en dunner.
Indien de originele stalen ring iets breder is dan het die van het nieuwe glas, kan je de oude ring in het nieuwe glas plaatsen.
Veel suc6,
Ook recent een Delin van de baai gehaald, maar mijn handopwinder geeft op de wijzerplaat aan:Lorenz Edox Delfin. Weet iemand hoe dit zit?
Deze was gelukkig wel in goede conditie.
Ook recent een Delin van de baai gehaald, maar
mijn handopwinder geeft op de wijzerplaat
aan:Lorenz Edox Delfin. Weet iemand hoe dit zit?
Deze was gelukkig wel in goede conditie.
Het oude glas had “nogal” wat afgezien.
Daarom stak ik er een nieuw in…echter, het was iets dikker dan het originele…Was geen zicht… (was precies of er je keek daar een vergrootglas)
Even iets proberen dus…
Zou ik dit oude originele glas terug in redelijk deftige staat kunnen brengen?
Voor de mensen die nog niet overtuigd zijn, dat dit wel degelijk het oude originele glas is: kijk naar de rand van het glas aan de kant van de datum, daar zie je nog de beschadiging. (dit is echt niet weg te krijgen hoor, of ik moest een tovenaar zijn…)
De beschadiging(en) storen me niet echt. (ziet er terug “zo goed als” origineel uit)