Voor en NA. Een zeer korte revisie van een stemvork

Mooie beelden;

4 likes

De kracht van het mechanisme zou eigenlijk te groot zijn, waardoor door slijtage/gebrek aan smering ‘heen’ wordt geduwd, waardoor snellere dan wel nog grotere slijtage kan ontstaan. Mechanische horloges en quartzen overkomt dat niet doordat er minder kracht wordt overgebracht. Zoiets was het, toch? Dat is dan inderdaad wel een nadeeltje aan het spul.

Wat een techniek! Ik moest even goed kijken wat die tandenstokertjes nu eigenlijk aan het doen waren. Zo teder, geweldig.

2 likes

Mooi gedaan :+1:t2:.

1 like

De afstelling van de zoals jij het noemt tandenstokertjes tov het palrad luistert vrij nauw. Als ze te hard tegen het rad aanduwen dan zal deze sneller slijten. En zoals ik eerder zei is het belangrijk dat de wijzerklemming goed is gesmeerd :slightly_smiling_face:

2 likes

De moeite van het opknappen zeker waard :ok_hand:weer eentje gered !

1 like

Dat is goed gedaan, zeg! Je hebt eem prachtig horloge uit de modder getrokken.

1 like

Dat is zeker een mooie vangst, heeeeeel groot verschil voor en na. Veel plezier er mee

1 like

Goed werk! :clap:t2:

1 like

Mooi gemaakt wat totaal onooglijk was!

Zou je in het kort kunnen beschrijven hoe je glas, kast en band hebt opgeknapt?

1 like

Glas uit kast. Schuurspons rood. Tot alles egaal is. Daarna Brasso op een microvezel doek. Polijsten met de hand.

Kast en band. Schoonmaken met dreft, warm water en tandenstokers om dna te verwijderen.

Waar nodig opnieuw schuren van de brush ( was hier niet nodig) Glanzende delen met brasso en microvezeldoek. Dremel met polijstpasta. De rest afplakken.

Ik ga niet voor nieuwe look maar juist de frisse vintage look. :joy:

2 likes

Gaaf! Mooi resultaat!

1 like

Wow ! Wat een tof projectje !
En ik maar denken dat alleen bulova zoemde :slight_smile:

Ik wil ook heel graag zo’n zoemer, en vandaag geleerd dat Omega en Certina dit soort mooie jongens heeft gemaakt !

Ik ben jaloers!

1 like

Hij is inmiddels binnen. De kast is lekker scherp.

En die wijzerplaat, niet te filmen!

4 likes