Voor en NA. Een zeer korte revisie van een stemvork

Kreeg gisteren deze Certina Tuning fork binnen. Gekocht voor een prikkie want ze liep niet. En zag er… euhmm… verwaarloosd uit… Na mijn polsen te hebben gesloopt om het deksel open te krijgen nieuwe batterij geplaatst… en zoemt als een zonnetje… glaasje gepolijst en kast en band schoongemaakt. Wat een ranzigheid…
Band en clasp weer herenigd met de juiste pinnetjes…
Wel een satisfying resultaat

Voor:

Na:

67 likes

Gaaf ding

1 like

Zo, die is inderdaad mooi opgeknapt :+1::+1::smiley:
Veel plezier ermee :sunglasses:

1 like

Geweldig om VOOR en NA te zien, wat een verschil!

2 likes

Wat een mooi resultaat! Vooral die wijzerplaat vind ik erg mooi !

Veel plezier ervan !

1 like

Oh en het uurwerk natuurlijk!
Dat blijft een eyecatcher vind ik.

15 likes

Heel mooi geworden , nu genieten van deze prachtige Certina :ok_hand:

1 like

Goed gedaan :ok_hand:

1 like

Mooi werk :sunglasses:

1 like

Prachtig! Weer een horloge voor op mijn lijstje denk ik…

1 like

Dat tuning fork-spul is enorm ondergewaardeerd. Het verbaasde me ook dat je zo moest leuren met die Zenith. Het waren indertijd gewoon flagships van merken als Zenith, Omega, Eterna, Certina, Girard Perregaux, etc. Aan kwaliteit geen gebrek.

Ik heb zelf ook zo’n ding incoming. Foto verkoper:

9 likes

Gaaf uurwerk :ok_hand: zeker eyecatcher waardig :relaxed:

1 like

Nice, zo heb je eer van je werk

1 like

Knap hoor Brodie! Wat een gave wijzerplaat man! Die golfjes… meteen 1tje voor op de wishlist. Echt heel cool man. Nice find.

Eens. UGtjes met Tuningforks zijn ook cheap. Met name bulova accutron willen t nog wel aardig doen.

Erg mooi deze. Nog niet gezien met deze endlinks. Prachtig!

De leukste deals en de beste prijs/kwaliteit zijn altijd te vinden buiten het gebaande pad. In mijn ervaring is het nu grotendeels te doen in dit soort categorieën, zoals ook ‘ordinair’ quartz uit de vroege dagen van die technologie, toen het een echte noviteit was en fabrikanten de techniek alleen gebruikten in de bovenste regionen van hun assortiment.
@koekoek wil misschien wel wat van die bijzondere Seiko’s delen, waar dat in mijn ogen sterk op van toepassing is. Ik heb mijn Eterna’s al te vaak gepost :stuck_out_tongue:

Thanks! Ik kan niet wachten om hem in 't vlees te zien.
Mijn kennis van Omega is oppervlakkig, maar ik geloof niet dat deze band origineel is bij de referentie. De band is namelijk een 1175, die de vorige eigenaar er zelf op heeft gezet. De band is overigens wel periodecorrect, maar werd geleverd op Speedies. Ik vind het wel een geweldige match.

1 like

Gaaf ding. Mooi opgeknapt. Ik vind die dial wel erg geslaagd.

1 like

Heerlijke Certina zeg, vooral die wijzerplaat, fantastisch!
Lekker gewerkt @Brodie :+1:

1 like

Leuk horloge en bijzonder uurwerk, maar ik loop er met een grote boog omheen haha. Vaak is het palrad (index wheel) versleten en deze zijn nauwelijks meer te krijgen. Als de wijzerklemming te stroef is en je secondewijzer begint te tollen bij het verdraaien van de wijzers dan moet je ook oppassen, anders is je palrad zo gestript.

3 likes