Voor en na ! Fleuron caliber Landeron 81

Voor mij een pracht van een horloge, zeker in deze staat. Spijtig niet van mij.
Het is het merk Fleuron, is nog al eens hier gepasseerd, met het redelijk zeldzame caliber Landeron 81, met een doormeter van 13 3/4 ‘’’, met volledige kalender, chrono met seconden en 30 min. teller. Het basiscaliber is Landeron 51, uurwerk zonder datum en maanfase.
Is al wel met incabloc uitvoering, wat het interessant maakt bij het dragen.
Wijzerplaat is in originele prachtige staat.


Het caliber zonder en met chronograaf gedeelte.


Langs wijzerplaatzijde zonder en met dag en datumsysteem + maanfase.



De kast had lichte draagsporen, maar toch bijgewerkt. Kroon heb ik origineel gelaten.



Naast de kroon is een correctiedrukker voor de maand bij te stellen, verspringt niet na de 31e. Langs de andere zijde zijn er 3 correctiedrukkers voor de datum, de dag en de maanfase.




Ben altijd kandidaat voor zulke horloges.

Groeten,
Freddy

Leuk horloge inderdaad. Jammer dat die ‘oudjes’ zo klein zijn. Anders zou ik er nog voor vallen. Maar aan de andere kant; nog een paar van dit soort postings en ‘size doesn’t matter anymore’. Knap gedaan hoor Freddy!

Gerwin

Hoi Gerwin,

Vergeten te melden, is 39 mm, mooie grootte.
Die modellen zijn meestal groter omdat die correctiedrukkers van de datum ook al een paar mm vragen en daarmee vergroot de diameter.

Freddy

Wat een beauty! Dan heb je toch niets meer nodig? Mooi werk Freddy!

Ziet er weer goed uit!

Dit is echt genieten; heel erg mooi horloge en geweldig mooi opgeknapt Freddy (tu)
Deze Landeron kalender-horloges kom je echt heel weinig tegen, en vooral deze versie met maanfase had ikzelf nog niet gezien; hier wordt ik echt heel hebberig van :smiley: : supermooi, bedankt voor de fraaie foto’s!
Groet,
Paul

PS: van zo’n reportage krijg ik best wel de kriebels om toch eens te beginnen aan mijn Landeron 59 “projekt” …

Alweer geweldig, Freddy !!

Ziet er weer toppie uit, hartstikke mooi. De eigenaar zal er blij mee zijn.

Ha die Paul,
Als het kriebelt moet je eraan beginnen.
En laat die foto’s maar komen, ik geniet ook graag van jouw mooie werkjes.

Groet,
Freddy

Dit is weer genieten.

Hallo Freddy
Bedankt voor je mooie fotos en dito verhaal.
Ziet er echt GEWELDIG uit.
Groeten,
JohnSr

Heel mooi, Freddy: weer een stukje vakwerk!

Heel mooi Freddy, en ook voor de opknapbeurt was het al een fraai horloge.
De combinatie volledige kalender met manstand vind ik bijzonder fraai, ik dacht dat Henrik ook enkele fraaie exemplaren daarvan heeft. Dat dit horloge bovendien nog een chrono-functie heeft maakt hem echt bijzonder, ik was ze nog niet eerder tegengekomen.

Jammer dat je hem binnenjort weer moet afstaan aan de eigenaar…

gr,
Hans Mennink

De mevrouw die het horloge bracht zei me dat de zoon ging trouwen en hij dit horloge kreeg en zou dragen op zijn trouwdag.
Zij heeft het horloge geerfd van haar vader die taxichaufeur was. Een klant had geen geld om de rit te betalen en heeft dit horloge gegeven als betaling, was begin jaren ’ 60.

Freddy

Mooi verhaal Freddy! Heeft die mevrouw je al betaald? Zo niet …