Voor en Na Heuer

Weeral eentje met veel werk en roest aan.
Deze Heuer met stalen kast en als caliber Landeron 189.
Er was al aan geprutst, beschadigingen aangebracht, onderdelen weg enz, triestig om zien.

Wie goed kijkt ziet het ontbrekende onderdeel en de roest.

De veroeste onderdeln op een rijtje

Opmaak van de kast en drukkers

Het uurwerk na reiniging

Eindresultaat

Wat een geweldige klassieker. Deze Heuer had ik nog nooit gezien. Je hebt er weer iets heel moois van gemaakt!. (tu)

Prachtig stukje vakmanschap weer!

En nu eens een horloge van een merk dat mij aanspreekt! Een echte Heuer, man wat mooi.

Wederom een enorm stuk vakwerk !!!

Apart, die datum op de 9

Fantastisch mooi resultaat. Als je in aanmerking neemt hoe deze er voor de metamorfose er uit zag, dat is dit heel bijzonder.

Echt vakwerk. Ik ben er jaloers op.

Wat ik mij overigens wel afvraag, is bij het verchromen nu het registratienummer op de kast verdwenen. Dat zou wel jammer zijn.

Super! (tu)
Hoe krijg je die kasten toch altijd weer zo netjes? Als ik begin te schuren komt er altijd alleen maar koper naar boven :S

Yaffle

Lacroix Schreef:

Fantastisch mooi resultaat. Als je in aanmerking
neemt hoe deze er voor de metamorfose er uit zag,
dat is dit heel bijzonder.

Echt vakwerk. Ik ben er jaloers op.

Wat ik mij overigens wel afvraag, is bij het
verchromen nu het registratienummer op de kast
verdwenen. Dat zou wel jammer zijn.

Imho is hier niets verchroomd, maar gepolijst…
Freddy is een vakman hoor ! :wink:

@ Freddy: Weer een waar genoegen om deze metamorfose te mogen bewonderen.
Ik denk dat een horlogemaker in zijn leven al bijna even veel roest ziet als een garagist ! :smiley:

Mijn beste,

Zéér geslaagd. Een schitterend horloge met een prachtige band.

Met volle bewondering heb ik ook deze metamorfose weer mogen aanschouwen.
Schitterend hoe jij al wat tot sterven gedoemd was wederom tot leven kan wekken.
Mijn complimenten, zeker ook voor de heldere fotoreportage.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ziet er weer fantastisch uit. De eigenaar kan het horloge weer met gepaste trots dragen.

Wederom een prestatie van de bovenste plank (tu)
Iedere keer kijk ik weer met veel plezier (en gepaste jalouzie) naar deze ware transformaties.

Marc-B1 Schreef:

Imho is hier niets verchroomd, maar gepolijst…
Freddy is een vakman hoor ! :wink:

Dat is het compliment alleen nog maat groter, als je dit met polijsten voor elkaar krijgt. De kast ziet er nieuw uit.

Neemt niet weg dat ik het registratienummer niet meer zie, is dit dan verdwenen met het polijsten. Dan is er toch een aardige laag afgegaan. Dit is geen kritiek, doch slechts een vraag uit nieuwsgierigheid.