Voor en na : Huguenin automatic

Op een rommelbeurs gekocht…" werkt nog " vertelde de eigenares… maar ik hoorde wel het een en het ander los zitten in het werk :sunglasses: voor een zeer zacht prijsje overgenomen en het bleek perfect oefenmateriaal…
Rotor en rotor brug lagen los in het werk als ook de rotorbrugvijzen :S… volgens mij zelf eens naar gekeken met het gedacht " hoe moeilijk kan dat nou zijn ? "(:smiley: en er dan toch maar van afgezien…:#

Maar dat heeft geen effect gehad gelukkig, alles zag er nog zeer mooi uit van binnen…

Zit een mooi ETA 2782 binnenwerk in ( werd ook gebruikt door de betere merken toen ( Candino, Titoni, Tressa… )

Maar over het merk zelf vind ik vrij weinig…

Wijzerplaat was en is in oberispelijke staat :)-D altijd leuk…

en dan nu de foto’s

sorry voor de slechte kwaliteit van de foto’s >X

Wauw!

Wat een plaatje! Dat heb je mooi gedaan infinity!
Heb je de kast ook opnieuw verguld? Zo ja, kun je daar wat meer over vertellen. Ik ben dit al lang van plan, maar ik weet niet welke vloeistoffen ik daarvoor moet gebruiken.

Groetjes,
Michiel

Mooi gedaan! Inderdaad, heb je de kast alleen gepolijst of heb je hem een behandeling gegeven?

Mooi resultaat(tu) Chapeau!

bedankt voor de leuke reacties…

ja de kast heeft 2 x in het ultrasone bad gelegen en daarna ook 2 maal gepolijst met poli- chroom ( echt super spul, maar ik vind het nergens meer :frowning: )

Was een rare een lastige aanslag, en ik kon ook niet hard polijsten omdat de kast 20 micron verguld is… maar ben wal tevreden over het resultaat…:slight_smile:

De kast heeft wel lichte krasjes hoor, maar dat zie je op de foto’s niet…

Prachtig resultaat! Hoe groot is ie?

Super !!

Klaar voor een heel nieuw leven weer. Gouden kast met een bruine plaat is een hele mooie (en zeldzame) combinatie.

Bas

Kast meet 36 mm, en met kroon 39 mm… een mooie maat vind ik, kleiner dan dit draagt niet prettig… maar dat is zeer persoonlijk natuurlijk :slight_smile:

Mooie maat inderdaad (tu)

Prachtig resultaat! Mooi gedaan.

Mooi gedaan.
Een 20 micron kast kan tegen een polijstbeurtje.
Bij deze kasten was zeker een donkerblauwe neerslag, is een oxydatie die makkelijk met een poetsdoek kan verwijdert worden.

prachtig werk, complimenten

Michkh Schreef:

Wauw!

Wat een plaatje! Dat heb je mooi gedaan infinity!

Heb je de kast ook opnieuw verguld? Zo ja, kun je
daar wat meer over vertellen. Ik ben dit al lang
van plan, maar ik weet niet welke vloeistoffen ik
daarvoor moet gebruiken.

Groetjes,
Michiel

Hallo Michkh , hier is wat verplicht leesvoer voor jou :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,235966,236529#msg-236529

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,209089,210012#msg-210012

En oeps … prachtig klokje trouwens .

Yo , Manu .

Knap werk. Ziet er weer fraai uit.

@ Manu,

Bedankt voor het attenderen! Een topic was nota bene door mijzelf aangemaakt. Dit doet mij er aan herinneren dat ik eens een update daarop maak, want de kast is inmiddels prachtig verguld door het bedrijf uit Montreal! hierover later meer dus.

nu weer ontopic!
gr,
Michiel

zeker mooi resultaat en ook een leuk horloge !

Hoi,
Niet te bescheiden zijn.
Ziet er heel goed uit!!
Prima werk.
Groet,
Peter.

Mooi eindresultaat hoor en leuk met die hoge indexen!(tu)
Veel plezier ermee!

Mijn beste,

Ziet er weer tijdloos uit, deze oudgediende.
Ik wens je er veel genoegen mee!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Goed opgeknapt! Ik hou wel van dit soort horloges met dikke markers. Doet me een beetje denken aan n Favre leuba sea chief. Dit merk heb ik overigens ook nooit van gehoord. Maar dat maakt verder niet zo uit. Leuk hè als n horloge weer helemaal bling bling is?!