Voor en na JLC Memovox

Echt heel mooi werk. Toppie.

Kun je mijn schoonmoeder ook onder handen nemen, die kan wel een servicebeurtje gebruiken :wink:

Zow, dat is wel indrukwekkend zeg!!!

Ziet er weer als nieuw uit, complimenten.

Wederom een fantastische reanimatie. Ik vind het fantastisch dit soort posts te zien.

Groeten,

Martin

Daar moest veel aan gedaan worden, maar ziet er nu prima uit (tu)

Vakwerk Freddy, echt, deze ziet er weer SUPER uit…!!

Vakwerk, Freddy(tu). De lug op 13:00u. is ook weer geheel in fatsoen.

Groet,
Mark

RESPECT!!!(tu) superfraai!!
Mvg dennis

Tjee, had niet verwacht toen ik de ‘voor’ foto’s van de kast zag, dat je dit eindresultaat zou kunnnen bereiken, chapeau hoor.

Genesis

Prechtig Freddy! Maar ik snap 1 ding niet. De wekker tikt via een hamertje in het uurwerk tegen een stift die aan de bodem zit. Je schrijft wel “In het centrum van de rotor is een opening waarin de stift van de bodem voor de wekker past” maar ik zie niet hoe de rotor dan zou kunnen draaien met die stift er tussen? Kun je uitleggen hoe dat werkt? Kan de rotor niet helemaal rond draaien of…?

De opening van de rotor is dus in het roullement (lager). Deze is vastgeschroeft met drie schroeven op de brug van de automaat De opening in de rotor gaat nog lager dan de rotor, dus ook in de brug van de automaat tot op de brug van de wielen van het uurwerk. De stift van de bodem gaat dus door tot juist boven de brug van de wielen. De hamer heeft een verdunning aan het uiteinde zodat dit gedeelte over de brug van de wielen kan komen en zo tegen de stift kan kloppen.
Dus de rotor kan volledig rond draaien omdat deze en het automatisch gedeelte zich volledig boven het wekkergedeelte bevind. Het wekkergedeelte is op gelijk niveau van het uurwerk. Zie foto’s.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Wat mooi hoe het geworden is en zo mooie reportage daarom blijft het altijd leuk om
zulke mooie horloges weer een tweede kans te geven want dat verdienen ze en het eindrusultaat is werkelijk prachtig.
Ik hoop dat je deze met trots zal dragen.
Ik vraag me alleen vaak af als je gaat polijsten of je dan niet te veel ervan
afhaald en dat je ook vaak ronde randen krijgt of doe je dit met de hand
wat denk ik heel veel werk inhoudt en geduld…???..

Groet
Anton

Prachtig horloge dat door het grote vakmanschap zijn gezicht terug heeft gevonden.

Groet,
Alex

Wat je zegt klopt natuurlijk anders zou het horloge niet werken. En na deze uitleg dacht ik dat ik het begreep totdat ik weer naar de foto keek… Die stift die aan de bodem zit kan toch nooit tussen de kleine ruimte tussen de rotor en de lagers door? Kun je niet een foto met een pijltje voor me maken Freddy, ik zie het gewoon niet? :smiley:

Henrik, je bent niet de enige. Ik heb al een behoorlijk tijdje naar de foto staan turen, heb de reactie van Freddy karakter na karakter gespeld; maar ook ik zie het nog steeds niet ;). Enige verduidelijking is gewenst :).

Gerwin

– moved topic –

wederom prachtig werk, mijn complimenten

Fantastisch! You sir, are an artist.
Doe je dit soort klussen ook als betaalde opdracht? Ik denk dat daar binnen dit forum wel markt voor is.

1 like

Het topic is wel 8 jaar oud. :wink:
desalniettemin nog steeds tof om te lezen!

3 likes

Geweldig!!!
Ik kan er niets anders van maken. Genot om te zien!

1 like

Haha dat had ik nog niet eens gezien! Maf dat deze boven in mijn lijst met ongelezen posts komt btw