Voor en na ! Omega Speedmaster cal.861

Beste Freddy, ik heb een berichtje geplaatst waarvan ik hieronder de tekst zet. Ik ben onder de indruk van jouw mooie werk en wellicht kan jij wat met mijn vraag.

Groet,
Thojo

Ik bezit een oude Angelus Chronodato uit de jaren 40. De wijzerplaat is niet helemaal gaaf en om die reden heb ik het horloge indertijd via mijn juwelier naar een horlogemaker laten brengen. Die kon alleen de wijzerplaat doen wanneer hij ook het uurwerk zou servicen. Toen ik het horloge na maanden terugkreeg was de wijzerplaat nauwelijks beter geworden, de chronograaf liep na enkele minuten vast en in de opwindknop zit een enorme speling. Volgens de horlogemaker kwam dat omdat het uurwerk oud en versleten is. Er zou teveel speling zitten tussen de onderdelen.

Het horloge draag ik nauwelijks maar ben telkens onder de indruk van het meer dan prachtige horloge. Wie kan een oude angelus opknappen en heeft eventueel nog onderdelen?

Kijk zo hoort het, het is een juweeltje geworden. Proficiat.

Fantastisch, vooral het feit dat je de wijzers origineel hebt gelaten, met de bijbehorende verkleuring dus, siert dit meesterwerkje!

prachtig werk, complimenten

Jesus wat mooi!!!
Heb wel oren naar dit horloge :wink:

Hoi Freddie,

Ik mag altijd graag naar jouw ‘voor en na’ rapportages kijken en wat mij betreft ben je gewoonweg een tovenaar!

Ik vraag me alleen elke keer af of jij dit nou in opdracht doet van mensen, of koop jij, knap je op en verkoop je door…of spaar je? Gewoon benieuwd naar…

Groet!

Boetz

hallo, Wat een prachtig resultaat! Ongelofelijk gewoon hoe een horloge bij jou weer de glorie en uitstraling krijgt die hij verdient! Knap werk!.. maar wat ik mij nu afvraag…

Restaureer jij ook horloges voor anderen. Bijvoorbeeld (niet dat ik een horloge heb dat moet worden opgeknapt) zou jij dit, op de horlogemarkt te koop staande, horloge kunnen opknappen? http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,109859,109859#msg-109859 En wat zou zoiets kosten?

Vg. FS.

Ik ben al jaren een horloge liefhebber en volg dit forum al een tijdje. Ik heb eigenlijk een technische vraag over een prachtig uurwerk van een omega constellation automaat met een 561 kaliber maar weet niet waar ik dit moet toevoegen op het forum. Het horloge kan niet handmatig op tijd gezet worden, blokkeerd inwendig.Na opening van het uurwerk lijkt het uurrad niet rond te willen draaien. Normaal ligt je een uurrad zo uit het uurwerk maar bij de 561 lijkt het vast te zitten, durf er geen druk op te zetten. Weet iemand hoe dit uurrad uit het uurwerk kan worden verwijderd of heeft iemand ervaring met dit horloge probleem ?

Mvg John

Hoogst waarschijnlijk is de tiretteveer afgebroken en dit stuk kan de wijzerverzetting blokkeren. Niets willen forceren want dit maakt meer stukken.
Dus naar een goede horlogemaker gaan.

Deze post hoort normaal thuis in het vintageforum, maar er mag hier wel gepost worden als reactie op één van de reeds bestaande topics.

mooi gedaan!

ik moet nog zoveel leren… zucht…

Dat ziet er heel geslaagd uit!

Een titanen werk, zeer arbeidsintensief, om die stalen kast terug zo goed als nieuw te krijgen.

Wat is staal hard hé! (ik weet het als geen ander hoe het is om tot dit resultaat te komen)

Chapeau!

Hallo Freddy,

Met veel belangstelling en verbazing heb ik al je “voor en na” artikelen in deze lijst bekeken. Wat een ongelooflijk vakmanschap en meesterlijke veelzijdigheid waarmee je steeds weer een ongekende metamorfose laat zien als resultaat van je restauraties.
Als newbee op dit forum maar wel met interesse in, en enige technische kennis van horloges overweeg ik of dit voor mij misschien een hobby kan worden, hoewel ik waarschijnlijk nooit dit niveau zal halen… maar je moet ergens beginnen nietwaar?
Wat ik me steeds weer afvraag wanneer ik de restauratie-verslagen bekijk is hoelang zo’n project in beslag neemt. Moet ik me daar uren, dagen, weken of maanden bij voorstellen? Soms tel ik slechts enkele dagen tussen twee posts, maar er kunnen natuurlijk meerdere projecten parallel lopen.
Dan heb ik ook nog een onbescheiden vraag waar onderdelen voor deze, soms zeer exclusieve en unieke exemplaren verkrijgbaar zijn. Is dat makkelijk of moet je daarvoor de “markt” kennen en connecties hebben?
Hoe dan dan ook. Nogmaals mijn complimenten en ik zie uit naar het volgende verslag en ben benieuwd welk juweeltje dát weer zal zijn.
Groet!