Voor en na ! Tissot Navigator caliber2160

Het betreft hier een Tissot chronograaf automatisch met datum en centrale minutenteller.
Is eind ’ 70. Caliber Tissot 2160 = Lemania1343 = Omega 1040.
Stalen kast met twee drukkers en plexi glas.

Kast was redelijk beschadigt.





Ik was verrast toen ik het horloge opende en al die roest zag, praktisch ieder onderdeel hadt roestsporen.













Er zijn twee opties, herstellen of zo terug geven, nergens begint men nog aan zo een zwaar geval als dit, is ook te kostelijk om al deze onderdelen te vervangen. Ik kon wel onderdelen krijgen van het Omegacaliber wat het nog duurder maakt. Heb in totaal maar twee onderdelen vervangen, de anker en het middenwiel.
Ik zag het horloge wel zitten, had iets wat mij aansprak en dan toch maar besloten het te herstellen.

Alle onderdelen opschuren en polijsten, tappen nog op de oude pivoteerbank pivoteren enz enz, er kwam geen einde aan.




De kast werd ook gevijld , geschuurd en gepolijst.




Het gereinigde en ontroeste uurwerk.



En na uuuuuuren zwoegen het eindresultaat.









bedankt voor deze mooie fotoreportage van jouw renovatie klus Freddy. (tu)
uuuuuren zwoegen? zijn het geen daaaaaagen geworden :slight_smile:
en is de volgorde niet Tissot 2160 = Omega 1040 = Lemania 1343 ??

Groet, andré

Neen, want in het uurwerk staat Lemania 1343 onder de balans, op de rotor staat Tissot 2160.
Je mag zeggen een paar dagen.

Freddy ik sta echt helemaal versteld. Ik had veel gehoopt maar hier had ik niet over durven dromen.
Ik kan niet wachten tot ie weer om mijn pols zit.

Helemaal geweldig!!!

Wederom geweldig!!!

Heel veel plezier met deze schoonheid Tom.

Wow Freddy: wat een vakmanschap. En weer zo mooi in beeld gebracht… klasse!

Tom, je hebt er weer een beauty bij!

KJ

Oeh…de binnenkant zag er voor de revisie inderdaad beroerd uit ! Mooi werk, Freddy en goed in beeld gebracht.(tu)

Groet, Mark

Wat kost deze ‘behandeling’ nou, of houden jullie dat liever binnenskamers?

Oef, dat moet een hele klus geweest zijn; om zo’n gevalletje roestschade aan te pakken moet je naast vakman ook echt wel een groot liefhebber zijn, economisch gezien kom je natuurlijk nooit uit; Fraai stukje vakwerk, en wederom prachtig in beeld gebracht: Chappeau

Tom, je boft maar met zo’n prachtige aanwinst: veel plezier ermee (tu)

Goed gedaan Freddy, het is weer genieten.

Arjay

Prachtig vakmanschap, heel mooi weer… En hoe nauwkeurig loopt dit horloge nu na behandeling? Daar ben ik wel benieuwd naar…

super!

Prachtig resultaat. Ik vind de horloges uit die jaren steeds aantrekkelijker worden, ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een mooi exemplaar.

Knap gedaan hoor, moet wel heel veel werk zijn geweest. Overigens wel een mooi klokje!

Complimenten! Ik zie het verroeste uurwerk nog voor me… maar nu ik dit zo zie begin ik als atheïst toch bijna te geloven in wederopstanding…Tom: veel draagplezier gewenst!

Ciao!

Harm

Knap werk Freddy om van zo’n slecht onderhouden uurwerk dit toch te kunnen maken met slechts twee andere onderdeeltjes. Complimenten.

Ik ben zelf in de gelukkig situatie een “echte Freddy” te hebben, het plezier van het zien opknappen van een eigen horloge op een dergelijke manier… echt waanzinnig! Tom, gefeliciteerd! Als ik dit zie realiseer ik mij ook dat het toch eindelijk eens beginnen met een cursus horlogemaken eigenlijk geen zin heeft, dit niveau bereik je door jaren dagelijkse ervaring, niet door af en toe zelf eens te klussen.

mooie foto reportage en een geweldig resultaat (tu)

mvrgr joost

Als je vakmanschap en passie combineert en dan ook nog zo fotografeert: zijn de wonderen de wereld nog niet uit!

Klasse Freddy, ziet er mooi uit hoor!