Hier een korte review van de werkzaamheden aan mijn Sinn 103 uitgevoerd door Mick Mooren. Toen ik deze had aangeschaft was ik er wel happy mee maar een beurtje was wel op zijn plaats. Zo heeft het uurwerk een grote beurt, de kast is gepolijst, compleet nieuwe wijzerset en een nieuwe bezel. Sommige zullen mij wel voor gek verklaren en ik heb er ook lang over getwijfeld om de wijzers te vervangen maar daar was de lume er al vanaf aan het gaan wat resulteerde in kale plekjes wat mij erg stoorde. De bezel was op sommige plekken aangetipt met een soort van ‘lak’ wat ook niet helemaal mijn ding is. De oppervlakkige krassen zijn uit de kast maar de wat diepere krassen niet om zo toch de vormen van de kast te behouden. Nu wat foto’s. Veel plezier en dank aan Mick voor zijn werk en de foto’s…
De kast zoals deze was
De kast na het polijsten en cleanen
Het uurwerk klaar om in bad te gaan…
Uurwerk weer in elkaar gezet
Uurwerk wordt afgesteld
Uurwerk mooi afgeregeld
Tenslotte het eindresultaat. Helaas heb ik niet zo’n goede camera als Mick…
Bedankt voor het kijken naar deze korte reportage.
Prachtig! (tu)
Toen ik je foto met de datumschijf zag, kwam de volgende vraag bij mij op; zou het ook mogelijk zijn om een schijfje met engelse dagaanduiding te krijgen? Of heeft Sinn die niet?
Bij mijn Sinn, de RX8 die ik van Hendrik heb gekocht, heb ik ook een Engelse datum laten maken. Het uurwerk is een standaard 7750, die datumschijfjes koop je voor een paar cent op Ebay.
Die bandjes had ik nog niet gezien, ik moet zeggen, ziet er erg goed uit op die bandjes!
Voordat ik ging heb ik nog wel snel een paar foto’s gemaakt van het horloge, niet de beste foto’s, maar het is wat: