Voor en na !

Mijn keuze dit maal is een Audemars Piguet met stalen kast en band.
Model Royal Oak met caliber AP2225. Met een schommelgetal van 28800sch/u.
Een automaat met datum.
Ik vind het de moeite dit zeer verzorgde caliber eens te tonen, krijgt men ook weinig in herstelling.

Masse oscillante (gewicht automaat) en de balans zijn in 21 ct goud.
Uurwerk had een zware klap gekregen en zowel kast als band zijn ook bijgewerkt.






Rond het uurwerk zit ook een stalen werkhouder met daarrond een grote rubber om de waterdichtheid en schokken op te vangen. De kroon is opgeschroeft en de kast heeft geen bodem, alles moet langs de voorkant los gemaakt worden.









PRACHTIG!!!

Ziet er echt super uit

Mooi werk! Wat betekent “adjusted … to five (5) positions”? Dat hij af is gesteld om in 5 verschillende orientaties gelijk te lopen?

Erg mooi weer, prachtig!!

Freddy nu jij het horloge helemaal goed hebt gezien snap je nu mischien beter waarom AP zo duur is?
Is het echt zo goed? of is het meer naamsbekendheid/vraag wat het horloge zo duur maakt?

Fantastisch! Een icoon weder tot leven gewekt! Je mag je inmiddels wel levenskunstenaar noemen! Complimenten.

Harm

Het horloge is niet helemaal mijn smaak, maar het uurwerk is mooi en technisch interessant; de opknapbeurt vind ik weer super gedaan; met name het polijsten en matteren van de RVS kast (en de band?) naar “fabrieksnieuw” vind ik telkens weer razend knap.

Bedankt voor de mooie reportage, telkens weer een inspiratie voor een knutselaar (tu)

Groet,
Paul

PS: Werd die flexibele ophanging van 't uurwerk trouwens niet als “nieuwigheid” gepresenteerd op de van der Gang horloges??

Fantastisch gedaan en prachtige foto’s!
Nu snap ik eindelijk hoe ze het gedaan hebben met die 6-kantige schroeven op de “glasring” van de Royal Oak.
Groet, Arie.

Mooi werk, Freddy !!

Yep, nu snap ik ook hoe die zeskantkop in een zeskant kan vastzitten. Aparte constructie van dat geheel.

Yep maar bestaat al lang. Certina DS gebruikt dit al bijna 40jaar. Is een dikke ronde joint (rubber voor de nl) die rond de werkring komt te liggen en oon zo de schokken opvangt.
Pontiac Hydraulica gebruikte een geljkaardig systeem, waren 3 dikke ronde rubbertjes die ook rond de werkring kwamen te zitten en zo een “zwevend” effect bekwam. Meestal is de opwindstift dan ook uit 2 delen, zou anders vlug afbreken.

Het is een combinatie van beiden, de duurdere materialen, de constructie, model, prestige van het merk enz.
Het zijn goed horloges, hebben zelfs ook een caliber in gebruik van JLC.

Ik ken het merk al langer, heb er al 2x stage gelopen.

Voor zo een calibertje mag je een goede halve dag rekenen, zonder teveel tegenslag in het regelen.

Wat een mooi horloge en wedereom weer een mooi fotoverslag. Gaaf man. :smiley:

Ja tuurlijk! ze gebruiken een uurwerk van jaeger le coultre!!! Letterlijk en figuurlijk the Master!!!
Hoewel Audemars Piguet ook mooi spul heeft! neem bijvoorbeeld de extra-slim serie, en dan in platina. In pure eenvoud een prachtig horloge! Maar ja dan denk ik toch weer eerder aan de Master ultra thin :wink:

ow ja sorry dat ik het vergeet, het horloge is echt heel mooi gerestaureerd!

Zit in de RO een JLC uurwerk? Dacht altijd dat AP een manufacture was. En hoe zit het dan met de Frederic Piguet uurwerken? Gebruiken ze die voor eigen gebruik, weet wel dat in sommige Blancpains dit uurwerk wordt gebruikt.

Ik weet dat er in bepaalde modellen jlc gebruikt worden maar kan zo niet zeggen in welke.
AP is zeker een manufactuur, maken prachtige zaken. Maar iedereen gebruikt al eens iets van een ander, zijn ook een beetje comerciele stunts, zaken doen.

Klassieker… En weer helemaal toppie beschreven en in beeld gebracht.

Klasse !!!

gr,
Hans Mennink

ik dacht dat in de nieuwe royal oak, die zonder complicaties, een jlc uurwerk zit…, Freddy, is het in het gerestaureerde model een jlc of een eigen ap werk`?
Maar ja er is niks mis met het gebruiken van een jlc uurwerk! Cartier is zo wijs geweest om het in de vernieuwde pasha ook te gebruiken. Wat me wel tegenviel, is dat Patek Philippe tot vor kort geen eigen chronograaf uurwerk had, maar Nouvelle lemania uurwerk gebruikte! en dat voor echt exhorbitant dure horloges,…

AP gebruikt al jaren JLC movementen, is niet nieuw.
AP2225 = JLC 889/2
AP2120 = JLC 960
Maar als je in de fabriek bent wordt dat dood gezwegen. Is een publiek geheim. Niemand zegt graag dat een ander merk calibers voor hun maakt.

ok bedankt voor je antwoord!