Na een lange tijd is mijn eerste knutselproject afgerond. Nog even het geheugen opfrissen: het gaat hier om een Inca met een Cupillard, kaliber 233 (uitgezocht door Paul K). Het uurwerk liep niet goed, de opwindas stond vast en de minutenwijzer was verdwenen.
Na het openen van de kast was het ook duidelijk dat binnengedrongen vocht zijn sporen had achtergelaten.
Het uurwerk zo goed als mogelijk weer ontroest en geolied. Het uurwerk is niet helemaal uit elkaar geweest hoor, want daar heb ik de kennis (nog) niet voor.
Omdat in de jaren van gebruik het tirette-schroefje was losgekomen en ook gebroken bleek (vraag me niet hoe dit kan) was het heveltje, op de foto, een eigen leven gaan leiden. Helaas was ik op dat moment nog niet in het bezit van heel veel onderdeeltjes zoals schroefjes e.d. dus heeft Paul K zijn ‘ouwe zooi’ omgekeerd om mij van een goed passend schroefje te voorzien! 
Het probleem van de ontbrekende minutenwijzer werd ook op zeer vriendelijke en hulpzame wijze verzorgd door Paul. (tu)
Na het polijsten van het glaasje kon ik alles weer monteren. Helaas ging er toen nog even wat mis met het plaatsen van de minutenwijzer. Deze kreeg ik niet goed op de minutenas en schoot ik wat uit met het opdrukgereedschap. Een beschadigd wijzersetje was het gevolg.
Gelukkig kon Paul mij weer uit de brand helpen met nog een vers wijzersetje.(tu)
Enfin, na al deze beginnersfouten kon de echte montage eindelijk beginnen.
De Inca meet 35 mm, incl. kroon.
Paul hartstikke bedankt voor alle toeleveringen en waardevolle tips! Ik heb hier erg veel van geleerd.
Met vriendelijke groet, Mark