Persoonlijk vind ik het altijd de meest waardevolle horloges: een erfstuk van vader of opa. Maakt niet uit wat voor merk of model het is of wat de staat is, een horloge van een voorvader dragen vind ik gewoon heel tof.
Ik heb diversen horloges van mijn 2 jaar overleden vader en een Citizen is er één van. Geen heel bijzonder horloge en vooral het glas heeft t zwaar te verduren gehad.
Elke keer als ik n foto hier plaatste kwamen er opmerkingen over staat van het horloge. Geen vervelende opmerkingen maar meer verbazing dat ik er zo mee rondliep en advies hoe het glas op te pimpen. Zo ook van @Climholland . Hij had het beste maar ook meest bewerkelijke advies.
Niet helemaal zeker van mijn technische vaardigheden met horloges ging ik afgelopen maandag bij m langs zodat hij me hulp kon bieden. Het horloge werd grondig aangepakt (door Clim): open maken, glas er af en poetsen maar en de kast in een lekker ultrasoon badje.
2 uur later zag het horloge er weer veel beter uit. Kijk maar:
Ik ben er vanzelfsprekend erg blij mee. Nou alleen nog een mooi bandje er bij zoeken. Ik heb er niet veel van 18 mm dus wellicht maar een mooie laten maken.
Nogmaals dank Clim. Horloge ziet er er veel beter uit en heb ook weer wat geleerd!
Doe mij maar liever z’n grote broer. Ai crap, ligt ook bij DNK. Dan maar even online foto
Jouw vader heeft je tenminste n fatsoenlijk formaat horloge nagelaten Hij is mooi geworden, zonder dat t aan karakter heeft verloren.
Zou t zonde gevonden hebben als je em opnieuw had laten borstelen.
Geniet er van!