Dit horloge is ook eens de moeite om hier te laten zien.
Is een Blancpain herenuurwerk automaat met datum.
Stalen kast met drukdeksel en lunette, safierglas. Doormeter 34mm, hoogte 6,75mm. Lunette is bicolor staal en goud.
Calieber 95, 19 jewels. Naast de balans staat een stempel van Piguet, daarmee wordt bedoeld dat het calieber van deze fabrikant komt en niet van Blancpain.
Adjusted 5 positions, 21600 sch/u. Automatische opwinding in één richting.
De kast moest ook bijgewerkt worden, schuren en polijsten, doch was toch altijd met zorg gedragen. Wel was er roest in het uurwerk maar viel nog mee.
Voor.
Na het reinigen de montage, hier de basis van het uurwerk, zonder automaat en datum.
Wijzerplaatzijde
Met alle wielen van wijzerverzetting en datum.
En de datum gemonteerd.
Uurwerk is nu groter geworden van doormeter, omdat er rond het basiscalieber een ring is gemonteerd, de drager van de datumschijf. Heeft als voordeel dat dit calieber zonder datum kan gebruikt worden voor damesuurwerken.
Het kan zelfs zijn dat Piguet, niet Piaget, zelfs de gravure van Blancpain erop zet. Die caliebers zullen afgewerkt bij Blancpain aankomen, juist de eindafregeling zal nog moeten gebeuren, zo gebeurt het toch meestal.
Ben éénmaal bij Piguet geweest, is een fabriek die tegen 100km/u draait en voor dat veel grote merknamen. Zo is er ook een vergeten fabriekje Edox, die ook veel mmoie zaken monteren en fabriceren voor grote merken, maar wordt stil gehouden.
Wat die Grevisse betreft, ik was een standaardcalieber en voor mij niet interessant. Heb het wel doorgegeven aan een andere verzamelaar van belgische horloges. Ik weet nog niet hoe het verlopen is.
Nogmaals dank.