Voor het eerst 'in het wild': 'n nato-band in Zeeland

Velen hier zijn liefhebbers van natobanden. Hoeft verder geen toelichting. Maar… hoeveel zie je er nu ‘in het wild’ om iemands pols? Jort Kelder is een goed voorbeeld, Giovanni van Bronckhorst is een tweede. Maar verder… En, ik kan niet zeggen dat ik beide mannen ooit in levende lijve heb ontmoet.

Maar goed, vorige week dus wel: een natoband! Aan de pols van een stranttent-uitbater tussen Zoutelande en Westkapelle. Een grijze ‘bond’-nato met als horloge een Tag Heuer. Ik heb de drager niet aangesproken op zijn horloge - hij had het nogal druk. Maar goed, is het iemand van hier?

Menno

thieuster Schreef:

Velen hier zijn liefhebbers van natobanden. Hoeft
verder geen toelichting. Maar… hoeveel zie je er
nu ‘in het wild’ om iemands pols? Jort Kelder is
een goed voorbeeld, Giovanni van Bronckhorst is
een tweede. Maar verder… En, ik kan niet zeggen
dat ik beide mannen ooit in levende lijve heb
ontmoet.

Maar goed, vorige week dus wel: een natoband! Aan
de pols van een stranttent-uitbater tussen
Zoutelande en Westkapelle. Een grijze ‘bond’-nato
met als horloge een Tag Heuer. Ik heb de drager
niet aangesproken op zijn horloge - hij had het
nogal druk. Maar goed, is het iemand van hier?

Menno

Ze zijn inderdaad niet gangbaar. Ik kom ze in 't straatbeeld ook niet vaak tegen. Behalve in de weerspiegeling van de etalages dan :wink:

Kunnen we hieruit opmaken dat een natoband gelijk staat aan horlogeliefhebber? Ik vind ze geweldig dragen…

1 like

Zolang als ik me met horloges bezighoud, heb ik maar één keer een Nato in het wild mogen aanschouwen: een Submariner aan een donkerblauwe Nato. Bij een zongebruinde man van middelbare leeftijd op een racefiets.
Verder slechts af en toe aan mijn eigen pols…

Was het geen variatie op een enkelboei? Ik heb nog nooit een Nato gedragen, wel op het punt gestaan maar ik denk dat ik dan als een lijp alllerlei kleuren ga kopen om ze te kunnen combineren met bv min kleding,haarkleur en de teint van mijn gezicht. Omwille van mijn zielerust begin ik er niet aan alhoewel…

dimi0808 Schreef:

Kunnen we hieruit opmaken dat een natoband gelijk
staat aan horlogeliefhebber? Ik vind ze geweldig
dragen…

Volgens mijn vrouw wel: als medeliefhebber van horloges heeft ze als stelregel: ‘hoe herken je een horlogeliefhebber? Met een duur horloge aan een goedkope nato-band’. Zo heeft ze in de metro van NY al eens iemand met een Marinemaster gespot en in Amsterdam iemand (medeforummer?) met een 6309.

Menno

Paul G. Schreef:

Zolang als ik me met horloges bezighoud, heb ik
maar één keer een Nato in het wild mogen
aanschouwen: een Submariner aan een donkerblauwe
Nato. Bij een zongebruinde man van middelbare
leeftijd op een racefiets.
Verder slechts af en toe aan mijn eigen pols…

Deze?

Nog nooit zo over nagedacht, maar er zou best eens een kern van waarheid in zitten :slight_smile:

Groeten,

Dimitri

Yep, maar dan donkerder. Bijna zwart.

Ik vermoed dat NATO’s wel eens meer mainstream kunnen zijn dan wij vermoeden. Ik zie ze inderdaad niet vaak, maar ik kom ze zo nu en dan wel tegen. Ik was een keer bij Juwelier Helsloot (toen nog in Utrecht) en toen kwam er een student (vermoedelijk) en niet-WIS (100%, hij droeg geen horloge :D) en die wilde een paar van die bandjes uit de etalage… Vond ik wel opmerkelijk!

Opmerkelijk is het inderdaad wel en als ik een NATO tegenkom dan denk ik direct aan een WIS. Enkele keren hier in Zeeland, maar voornamelijk België waar ik ze zie.

Enkele tientallen jaren geleden zag je veel mensen met een NATO band :wink: dit waren voornamelijk mensen welke handarbeid verrichten… Is er een link misschien?