Voor het eerst in lange tijd weer een aanwinst

Het had allemaal wel veel sneller gekund, maar onze vrienden van TNT/PTT/PostNL of hoe ze ook mogen heten, hebben het pakketje onnnodig lang bij de douane laten liggen. Maar goed, hij is er.

Een eBay-aankoop. Niet zonder de hulp van Richard A. tot koop overgegaan. De verkoper had een fatsoenlijke hoeveelheid heldere foto’s geplaatst en op grond daarvan kreeg ik van Richard groen licht. Een Buyitnow-prijs die me veel te hoog was. Bod gedaan (iets onder de helft van de Buyitnow-prijs) en na wat aarzeling van de verkoper, geaccepteerd. Een Superalfa. Met het logo van het welbekende Alfa erboven. Ook toen al een merk dat heel sterk keek naar de horloges van grote merken. Dit lijkt qua kleurstelling wel sterk op een Heuer.

Superalfa deed meer dan een wijzerplaat plakken: ze stopten een Valjoux 7736 in de kast. Een 7736 komt niet veel voor: het is de drieregister uitvoering van de Valjoux 7733/7724. Opnieuw, een merk als Heuer gebruikte het in zijn horloges. Googel maar eens op 7736 en je ziet ook erg vaak Breitlings afgebeeld. Kortom, weer eens een aanschaf met een apart uurwerk.

Het horloge verdient wel aandacht: het is aan een onderhoudsbeurt toe. Ook onder het glas zie je sporen van vuil etc. De onderste chronopusher valt bijna uit de kast… Maar goed, het was dan ook een koopje.

Menno

Wat foto’s:

(binnenkort in dit theater: een Rotary Aquaplunge met Landeron 248. Voor 5(!) GBP op eBay gekocht)

Mooie! Toch leuk, die “koopjes” :slight_smile:
Als ik even op google kijk lijkt die rotary qua kast erg op mijn gammele chrono met landeron 248 :slight_smile:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,309529

Mooie aanwinst!

Succes met het vervolg (onderhoud e.d.).

Grt. Marco

Mooi aanwinst(tu) Ik vind hem erg gaaf!

Mijn favoriete wijzerplaat indeling bij een chrono, subdials op de 3,6 en 9 (tu) Prachtig spul die jaren 70 horloges en gelukkig voor mij is de diameter vaak ook 40mm en groter.

Leuk hoor die 3 registerchronograaf,mooie aanwinst.

Het wachten waard vind ik . Wat een mooie klok !
Opvallend door z’n oranje details maar toch bescheiden .
De Euro’s die je hebt gewonnen bij het afbieden kun je gelijk gebruiken voor z’n opknapbeurt .
(Of klink ik nu zelf als een hollander ? ;))

Yo , Manu .

Manu, je begint het te snappen :wink:

Erg leuk horloge Menno, bij mijn zoektochten op Ebay zoek ik ook altijd op een rijtje vintage chrono’s: 7733/7734/7736/7765 enz. Het zijn inderdaad vaak Breitlings, en daarom is jouw horloge extra bijzonder. Zo te horen ga je binnenkort naar Bredevoort?

Succes en geniet ervan.

ticothijs82 Schreef:

Manu, je begint het te snappen :wink:

Erg leuk horloge Menno, bij mijn zoektochten op
Ebay zoek ik ook altijd op een rijtje vintage
chrono’s: 7733/7734/7736/7765 enz. Het zijn
inderdaad vaak Breitlings, en daarom is jouw
horloge extra bijzonder. Zo te horen ga je
binnenkort naar Bredevoort?

Succes en geniet ervan.

Ja, of naar Richard. Per slot van rekening heeft hij me geadviseerd over deze aankoop. Momenteel gaat het een beetje om en om: Bredevoort de ene keer, naar Sheffield de andere keer.

Menno

Moie klok voor een mooie prijs…met een goede servicebeurt weer voor jaren draagplezier

Mag ik vragen wat je hebt betaald voor dit schoonheidje???