Voor het eerst wat negatieve geluiden over Grand Seiko

Waarom ontbreekt toch altijd de optie:

‘Val me niet lastig met dit soort onzin’.

12 likes

Ben wel benieuwd naar welke dress watch modellen dit zijn.

Dat het halve forum hier van die 16,5cm omtrek vrouwenpolsen heeft wil niet zeggen dat dit de gemiddelde polsomtrek is van de gemiddelde man :upside_down_face::yum:
Maar 42mm en 43mm is wel erg groot voor een dresswatch. 39mm is een mooie maat…

4 likes

Grappig dat pinnen als slechter aanzien worden dan schroefjes. Eerlijk, wat het beste systeem is hangt sterk af van de uitvoering. Een goed uitgevoerd systeem met pinnen kan beduidend duurzamer en betrouwbaarder zijn dan een slecht uitgevoerd systeem met schroefjes…

Verder heeft mijn Seiko Monster betere lume dan mijn vele malen duurdere nieuwe Seamaster, maar goed. Eerlijk gezegd zijn dat echt niet de enige factoren waarop ik een horloge ga beoordelen, als de rest van het horloge zo goed afgewerkt is.

3 likes

Grand Seiko zou betere stalen banden, een 40 mm duiker en vooral, fijnafstelling op de gesp moeten maken.

5 likes

Ik heb een paar kwarts GS’s van een nieuwe batterij voorzien. Je wilt niet weten hoe de binnenkant van een GS-deksel er uit ziet… Michael Kors-afwerkingsniveau. :no_mouth:

5 likes

De SBDG001 en de SBDG201 bijvoorbeeld.

Haha. Heb zelf 20,5 polsomtrek maar ik vind dresswatches onder de 40 mooier, liefst nog iets kleiner afhankelijk van het model uiteraard.

1 like

Wel mee eens zoals IWC dat heeft.
Dat zou erg gaaf zijn. Lekker elegant niet meteen een sluiting van 4cm lang.

Foto elders van het forum geplukt.

4 likes

:scream: zeg dat het niet waar is!!!
Gelukkig behoeft de mechanische variant geen onderhoud, en kan dus gesloten blijven :sunglasses:

1 like

Aangezien daar ook een topic van was, zal dat wel. Ook nog net doen alsof hij er zelf verbaasd over was, terwijl de kleur van de hele wijzerplaat al een weggever was.
Wat een “luxe” dat iemand al dezs youtube filmpjes hier post. Zal youtube zelf iets mee moeten doen met abonnementen en notificaties oid…

Het is juist de kwarts-variant die 50 jaar lang geen onderhoud behoeft. Maar een batterijtje gaat minder lang mee… Zei het niet om te sarren. Ik was echt verbaasd.

Sommige merken decoreren dan juist ook de delen die niemand ooit te zien krijgt, behalve de horlogemaker… 1 keer raden naar het merk. Wat je hier ziet, zit onder de wijzerplaat.

(seeks shelter for incoming flame-war :fire:)

6 likes

Er zijn dames maten te krijgen :+1:

2 likes

d81777b4254a846c7f839bf9648665b2ba02c482_1_375x500

Ik gooi m’n 37mm super dunne incoming Quartz er nog maar n keer in. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

20 likes

Elk merk heeft zijn voor en nadelen.

Maar voor het geld kan er weinig tegen GS op.

Ik geniet nog dagelijks van mijn dunne sbgx269 in 37mm!!

1 like

Deze is wel ubergeil idd! :+1:

1 like

Dat je dat stuk slecht afgewerkt staal hier nog durft te laten zien! Schaam je! :joy:

Binnenkort dus een review? :ok_hand:

3 likes

Nee, geen review. Dan zeggen @Watch2Morrow & @Flipperkast dat ik dat doe omdat ik 'm wil flippen. :sob::stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Oeps, dacht dat de mechanische G.S. 20 jaar loopt zonder service :man_mechanic:

1 like

Dat mogen ze beweren, maar ik weet niet wat voor exotische niet-verdampende/indikkende olie ze dan wel niet gebruiken… 10 jaar is m.i. wel de max hoor.

1 like

Hoezo? Mijns inziens zijn het wel mensen met hart voor de hobby en verstand van zaken. Ze maken mooie reviews met mooie beelden maar leveren ook terechte kritiek. Leuke input voor een discussie.

1 like

Nee dank je…

Hier wagen zelfs Geer & Goor zich niet aan.

2 likes