Voor ik het koop

Beste horlogefanaten,

Ik ben al een paar weken bezig met het zoeken naar een horloge voor mij en ik denk dat ik eindelijk de juiste heb gevonden. Voor dat ik het horloge koop, wil ik graag jullie mening erover. Zijn er misschien mensen met hetzelfde horloge die het kunnen aanbevelen. Het gaat om de Casio LCW-M170DB-1AER. Ik hoop da ik eindelijke de ‘ware’ heb gevonden.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Met vriendelijke groet,
Hendrik

Het horloge (omdat jullie dol zijn op foto’s) :

3 likes

Zelf heb ik een vrijwel identiek horloge qua model maar dan wel in een gewoon metalen jasje.
Ik heb het sinds 2011 en ben er tot nu toe zéér tevreden over.
Werkt perfect en ik draag het graag!!!
De lichtfunctie en de signaalfuncties komen m.i. wel voor wat verbetering in aanmerking.
Signaalfuncties zijn wat minder vwb het volume…

De Lineage is een bekend model van Casio.
Ze hebben goede reviews en ze staan bekend als een betrouwbaar en
kwalitatief goed horloge.
Deze zwarte Lineage is een mooie keuze :+1:
Ze hebben ook saffierglas dacht ik en dat staat garant voor een krasvrij glas
dus altijd een heldere kijk op de wijzerplaat.

Grt.

Er is in ieder geval iemand hier met enige ervaring:

Algemene opmerking: Ga je je irriteren als er witte slijt/stootplekken gaan ontstaan op je zwarte horloge?
Dan zou je waarschijnlijk beter voor een niet-gecoat model kunnen gaan :wink:

Ik zou goed naar de heren hierboven luisteren en goed nadenken over de functies die je echt op je horloge wil…zeker verlichting en krassen.
Verlichting: Geen auto-el , dwz als je je hand 40 graden naar je gezicht toe draait gaat de verlichting automatisch aan(of je dat nodig hebt is voor jezelf)

Krassen: Ik denk dat je gaat balen als er op het zwarte veel krassen gaan zitten…ik heb het al als er op mijn rvs banden een krasje zit en daar zie je het niet zo goed als op het zwarte(weet eigenlijk niet in hoeverre de zwarte zit met de kwaliteit van de coating)

Je heb naast die van jou nog andere keuzes:

Deze is van mij en puur gekozen voor combinatie goudkleurig en rvs omdat ik een witgoud/gouden ring heb en dat mooi vind passen.

Deze is meer richting jou keuze:

Vind de stalenband motief ook mooi.

En met auto-el heb je deze soort ook nog en die zijn wel wat groter 42 mm namelijk en die zijn als je goed zoekt in vele soorten.

Succes met je besluit!:blush:

Heb ook geen idee hoe de kwaliteit van de coating is. Maar het zal geen Damasko niveau zijn (en die maken bewust geen zwarte band). Met name op de plekken die so wie so veel te lijden hebben, zoals de band en de sluiting, krijg je slijtage. Een kras op gepolijst RVS is redelijk weg te werken, op geborsteld RVS ook. Slijtage van zwarte coating doe je niets aan. Maar het kan dat je er heel relaxed mee om kan gaan :relaxed: Doch ik niet…

1 like

Wist ook niet dat je krassen redelijk kon wegwerken …op rvs dan. Hoe doen ze dat dan…polijsten ofzo?

Tja, hoe goed die PVD coating is weet ik niet.
Ik heb zelf geen problemen met wat slijtage van het PVD.
Geeft juist karakter.
Als je een horloge nieuw wilt laten kun je het beter niet kopen.
Een horloge is voor mij een gebruiksvoorwerp.

En daar komt nog bij, als het een ‘vintage’ klok is mag het opeens wel?

‘Geluk is gelul’ dat zong Neerlandsch Hoop ook al destijdsch :wink:

2 likes

Dat is zo…maar als ik aan het werk ga doe ik toch liever G-shock of iets goedkoops aan, dan krassen op me stalen banden…maar ja doe ook weleens stalen banden aan en voor me banden is dan jammer…vind het erger als er een dikke snee op mijn glas zit en het valt zelf op. Daarom liever saffier.

Als je gaat snijbranden op een autosloperij kan je idd beter een
Casio van 2 tientjes dragen.
Niks mis met hard werk maar daar moet je idd een bijpassend horloge
voor zoeken.
Een G shock is altijd wel goed :+1:

1 like

Na… ben geen bouwvakker of monteur :joy: Gebruik G- shock veel voor de verlichting ( auto-el) makkelijk tijdens rijden en rondes lopen(in het donker).Ben mobiel debiel​:joy:

Klopt!!!
Die van mij en dat is deze:

in ieder geval wel…
Die van mij heeft ook een stalen band en die zat vrij snel (door algemeen gebruik) al onder de krasjes.
In het begin baalde ik als een stekker.
Maar idd zoals jij zegt: “Als je een horloge nieuw wilt laten, kun je het beter niet kopen”.
Dat betekent niet dat je er onvoorzichtig mee om moet gaan, maar dat een eerste krasje onvermijdelijk is.
De keuze van het horloge om de pols is idd afhankelijk van wat welke activiteit je gaat doen.
Ik gebruik ook een oude digitale Casio voor “aparte” activiteiten.

2 likes

Ikzelf heb een G-shock met een zwart gecoate metalen band. Dit horloge heeft al heel wat meegemaakt, draag het tijdens het klussen en ik heb zo ongeveer heel mijn huis zelf verbouwd. Aan de coaring is nog niks te zien, hier en daar wat krasjes maar geen afgesleten plekken.
Als we er van uit gaan dat dezelfde techniek van coating gebruikt is, dan kunnen we stellen dat deze van goede kwaliteit is.

2 likes

Op glanzend, gepolijst RVS gaan kleine, niet te diepe krassen er prima uit met een Cape Cod doekje. Bij geborsteld RVS is de schade vaak te verminderen met zeer fijn schuurpapier of een Schotch Brite sponsje. Nog beter zijn speciale horloge schuurpads en/of een fiberglas-pen. Wel voorzichtig wezen bij geschuurd RVS. Als er ergens aan de binnenkant van de band bijvoorbeeld, geoefend kan worden, dit zeker eerst doen!

Daarnaast kan je natuurlijk je horloge professioneel laten bijwerken.

V.w.b. zwarte coating, ik ken iemand die zijn horloge na de eerste kras niet meer gedragen heeft. Hij was te OCD om er mee om tegaan. Dàt lot wil de TS besparen :wink:

2 likes

Hey…mooi…bedankt voor de uitgebreide uitleg…hier kan ik wat mee🖒