DeDas
14 augustus 2024 om 06:48
1
Goedemorgen allen,
Ik sta voor een raadsel en ik hoop dat iemand wel weet hoe dit kan…
Sinds kort merk ik dat er een klein stofje, haartje of vezeltje op de dial van mijn horloge zit.
Nu dacht ik eerst dat dit op het glas zat dus ik poetsen als Assepoester… Blijkt het dus echt op de dial te zitten. Het beweegt of verplaatst ook niet
Ik heb de foto’s bij aankoop, nieuw gekocht in 2021, bekeken die ik zelf heb gemaakt en daar is dus niets op te zien.
Toch zit er nu iets op de dial waarvan ik niet weet wat het is en hoe dit daar terecht is gekomen. En nu erger ik mij er best wel aan.
Plaatje:
Sorry voor de aardappel kwaliteit foto. Beter gaat het niet worden met een iPhone
Maar goed, Iemand die mij meer kan vertellen? Hoor graag & bij voorbaat dank!
2 likes
Kan van alles zijn natuurlijk, Achtergebleven stofje bij een inspectie of een deeltje metaal? Mogelijk dat er een heel klein deeltje van de coating van de wijzer is losgegaan (hoeft niet zichtbaar te zijn, zou van de onderzijde kunnen zijn geweest)? Iig ergerlijk dus even een poetsbeurt an de binnenkant (laten) doen lijkt mij.
2 likes
Ik vrees dat (laten) openmaken en even met de puffer erin gaan het enige zal zijn dat soelaas brengt…
3 likes
Bij het vergroten van je foto schrok ik even maar het blijkt dat ik mijn eigen beeldscherm eens moet afstoffen
10 likes
Strix06
14 augustus 2024 om 08:26
5
Ben er bang voor dat je hem open zal moeten maken. Ik ken het, niks frustrerender dan zo’n klein stofje onder je glas. Zodra je het opmerkt kan je het niet meer niét zien.
3 likes
Inderdaad … doffe ellende totdat
en je kunt weer volop genieten. En volgens mij voldoende connecties op het forum om dit voor een schappelijke bijdrage voor jou te klaren.
2 likes
DeDas
14 augustus 2024 om 14:27
7
ElPrimero:
bij een inspectie
Het horloge is nog niet open geweest. Maar een metaaldeeltje of stukje coating zou best kunnen.
Ja je hebt gelijk.
Horlogemakker:
ik
Horlogemakker:
afstoffen
De hulp in huis iets meer betalen?
Echt… erger mij kapot
Valentijn:
voldoende connecties
Zit een juwelier met Meistersinger in het assortiment in mijn woonplaats. Dus kan daar ook terecht
Maar thanks allen voor het meedenken en de adviezen
4 likes