Het spijt me, maar ik kan er ook niets over vinden.
De foto’s zijn helaas niet al te scherp, zodat het type van het movement (movt. ofwel uurwerk) niet goed te lezen is. Dat maak het zoeken moeilijk.
Het lijkt me overigens geen duur horloge.
Als je een winkel binnenstapt met een horloge en je vraagt daar of ze je er wat meer over willen vertellen en wat de waarde is, wat voor reactie denk je dat je dan krijgt?
Ook ik heb een rondje google gedaan, en kom veel meer L.A. Noire tegen, wat dan wel weer interessant is, maar @Maikelvb niet verder helpt.
Nu heb ik net een review gepost van een vrij anoniem modehorloge van een merk wat niet meer bestaat met een Japan Movt in de kast, en dat doet het al 11 jaar prima. Het kan dus goed zijn dat het trouwe dienst blijft doen. De kans is zeer groot aanwezig dat dit een Miyota quartz betreft, maar dat ga je pas merken als je de achterkant van de kast open maakt, en er even in kijkt. Dat kan ook door de juwelier gedaan worden bij de eerstvolgende batterijwissel.
Mijn locale juwelier is een aardige vent die graag een praatje met je doet, ook al heeft ie niets in de winkel wat ie aan mij gaat verkopen, behalve Hirsch bandjes. Dat kan dus best nog wel eens meevallen, maar ik kom dan ook uit een sympathiek dorp waar mensen niet zo gehaast zijn.
Als je hier met een horloge naar de winkel gaat om er wat meer te weten over te komen of gratis te laten taxeren, dan vragen ze eerst of je je wellicht voor kan stellen. En zodra je dat hebt gedaan verzoeken ze je bij je voornaam om de winkel te verlaten en iemand anders zijn tijd te gaan verdoen.
Maar goed, ik maakte de vergelijking met de winkel niet, ik reageerde daar alleen op omdat die vergelijking wat scheef loopt.
Als je meer info over een horloge wilt, zit je op horlogeforum.nl prima lijkt me.
Bedankt voor jullie reactie!
Had er ook niet het gevoel bij dat het heel exclusief zou zijn, het fascineerde mij meer dat ik niks op internet kon vinden over de historie van dit merk.
Of uberhaupt iets van dit merk.