Mijn zoon was nooit zo van de horloges, maar blijkbaar heeft het virus bij hem ook toegeslagen. Na wat speuren op MP werd een GA-110FC aangeschaft, een tweede "werk"horloge voor hem dus.
Ik heb me nooit verdiept in Casio’s. Ik heb al zolang ik me kan herinneren een Illuminator, die eens in de vele jaren een batterijtje nodig heeft. Is bij alle gezinsleden in gebruik geweest, heeft meer latex gezien dan menige muur en lag al jaren vergeten in een laagje. Batterijtje bleek gisteren nog niet uitgeput en s avonds het glaasje en de kast wat opgepoetst. Over waar voor je geld gesproken.
Gisteravond via MP een zeer gehavende G-Shock aangeschaft en onderdelen om hem te midden/op te knappen. Ik had nooit gedacht dat ik ooit aan een G-Shock zou beginnen, maar daar ben ik een beetje op teruggekomen. Ik ben benieuwd hoe het projectje gaat verlopen en of ie in mijn horlogedoos terecht gaat komen. Zo niet, dan zal de Casio bijna zeker in de familie blijven.
Kijk, dat is een nette. Dit model gaat er zeker een keer komen. Dit vind ik persoonlijk het mooiste model, niet te lomp en een soort van vintage. De modellen die mijn zoon leuk vindt zijn aan mij niet besteed.
Bij het starten van het topic al aangegeven dat een gehavende Casio onderweg was. Via eBay wat onderdelen besteld en de G-Shock naar wens aangepast. Is redelijk geslaagd, al zeg ik het zelf.
Hier precies hetzelfde. Vond op het eerste gezicht de plastic Casio’s (en in het bijzonder de G-Schocks) helemaal niks. Totdat die van een vriend een uurtje om de pols had zitten Leuke, unieke dingen die G-Schocks! De looks, hoe die draagt door de bijzondere rubberen band en natuurlijk alle functies die er op zitten. Ben nu ook voor een (tweedehands) G-Schock aan het kijken, maar ben er nog lang niet uit.
Is heel makkelijk maar zorg wel dat je het juiste schroevendraaiertje hebt.
Dit is het enige modwerk dat ik als klusser met twee linker handen kan. modwerk wat ik als klusser met twee linker handen kan.
Het verwisselen van een G-Shock bezel is een fluitje van een cent. Bandje eraf en 4 schroefjes los. Op Youtube kan je diverse filmpjes hierover vinden. Wel ff checken of de bezel geschikt is voor jouw model.