"Voor & na " Peseux 7001 met volkalender

http://cgi.ebay.nl/CHRONOSWISS-MONDPHASE-KALENDER-SELTEN-SK-1560-EURO_W0QQitemZ270357824716QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item270357824716&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A4|65%3A3|39%3A1|240%3A1309

Komt bovenstaande Chronoswiss bekend voor?? :wink:

::o

Dus Chronoswiss is ook een plakmerk?

(:smiley:

Maar goed gevonden Bernard! :~ Nu nog uitvinden waar dat F.A voor staat…

Verdorieeeeeeeeeeeeee, Henrik heeft WEEEEEERAL een slag geslagen.
Het is juist dezelfde kast, identiek.

Goed gevonden Bernard, waarvoor dank.

1 like

Klopt het, dat Chronoswiss in het begin dozen vol oude werken, kasten en wijzerplaten heeft opgekocht, en er ā€œnieuweā€ horloges van heeft gemaakt inkl. Chronoswiss op de plaat naast het oorspronkelijke merk?

Ik heb in ieder geval wel afbeeldingen gezien van horloges met op de wijzerplaat 2 merken, nl. Chronoswiss en het originele merk.
Bijv hier 2 x hetzelfde horloge met 2 verschillende merken waarvan 1 x naast Chronoswiss

Of hier nog een Chronoswiss/Kelek (Kelek maakte komplikaties voor Breitling en is later door B overgenomen)

Misschien is deze Peseux er ook zo een.

Dan is die van Henrik het origineel!!

Volgens mij zijn het dan allemaal plakkers: Sarcar is naar mijn idee dan de originele fabrikant!

Ik heb Gerd-Rüdiger (@ChronoSwiss) maar eens een mail gestuurd met de vraag hoe het zit. Ik verwacht geen antwoord, hooguit dat hij me op Baselworld een draai om de oren geeft :smiley:

@ Freddy, heb je mijn pb gelezen?

Kijk hier eens, platine ook getekend met Sarcar.

http://cgi.ebay.de/Ausserst-seltene-Herrenarmbanduhr-CHRONOSWISS-LUNA_W0QQitemZ120393930317QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item120393930317&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A10|39%3A1|240%3A1318

@Henrik, Ja ik heb pb gelezen, ben opnieuw aan het rekenen :smiley:

Freddy Schreef:

@Henrik, Ja ik heb pb gelezen, ben opnieuw aan
het rekenen :smiley:

:smiley:

zo kwam ik aan dit horloge: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,90676,90676#msg-90676
Ik ben gek op lots :smiley:

Een heleboel leuke info in dit topic!

Ik heb geprobeerd uit te vinden wie F.A. is (wat op de wijzerplaat staat), maar kom er niet achter. Ik dacht even Alfred Rochat et Fils, maar die zijn meer van de chronografen. Als ik weer eens bij mijn ouders ben zal ik eens in mijn vaders boeken kijken; die heeft ergens een tabel met die tekentjes van de verschillende (obscure) uurwerk-fabrikanten.

Hieronder nog zo’n soortgelijk horloge, en dan van Ulysse Nardin, en nog wat info over Gerd-Rüdiger Lang, en waarom je Kelek’s etc. met Chronoswiss op de plaat kunt vinden. Een horlogemerk komt niet zomaar uit de lucht vallen.

ā€œA very beautiful watch in 18k yellow gold with a Peseux 7001 movement and full calendar module.ā€ bron:
http://www.watchprosite.com/show-forumpostf.classic/fi-602/pi-1971961/ti-302626/s-0/

Ik zit in een hotel op 5,01 kilometer van Baselworld met een laptop, een biertje een sigaret (dat mag hier!) en… dit prachtige horloge om mijn pols! Ik ben onderweg even bij Freddy gestopt en zit met misschien wel het mooiste horloge uit mijn collectie om mijn pols. Baselworld kan al niet meer stuk!

Freddy, heel erg hartelijk dank voor het prachtige resultaat en ik vond het erg leuk je ā€œwerkplaatsā€ eens in het echt te mogen zien. Over indrukwekkende collecties geproken… Ik ben niet snel jaloers maar man oh man!

Donderdag ga ik Gerd R. Lang eens pesten met de vraag hoe dat nou met zijn versie zit. Of misschien wacht ik tot Hans er is. Mag hij de klappen vangen :smiley:

Ik ben ook benieuwd wat Gerd R. Lang gaat zeggen.:smiley:

En neem van mij ook gerust Hans mee X(, spijtig dat ik er niet bij kan zijn :frowning:

Waarvoor dient dat ā€œgaatjeā€ aan weerszijden van de kast?
Is dat een knopje, dat ingedrukt kan worden of zo?
Heb dit nog nooit gezien…

Zijn zeer fijne drukkers om de correctie te doen van datum, maand en maanfase.
Is altijd aanwezig op volkalenderuurwerken.

Freddy Schreef:

Zijn zeer fijne drukkers om de correctie te doen
van datum, maand en maanfase.
Is altijd aanwezig op volkalenderuurwerken.

(tu) :wink:

mooie klok en reportage…(tu)

Een mooie en heldere reportage!

– moved topic –