VOOR & NA restauratie van een iconisch uurwerk...

Nou Koen, door je achtergrondverhaal over Zenith wat ik nog niet kende, heb je bij mij een extra dimensie aangebracht in de waardering voor het merk. Dank je! Leuk project en een prachtig resultaat :+1:

Wat mooi en wat knap. :+1:
Heel intressant.

Heel mooi verhaal van een iconisch horloge. Ik merk al dat de horloges waar ik zelf een flinke zoektocht voor heb gehad, mij het meest dierbaar zijn. Het lijkt me helemaal fantastisch als je hem zelf helemaal hebt geserviced! :ok_hand:

Er zijn ook mensen die beweren dat Buren de eerste chrono automaat had. Hoe zit dat nou?

Mooi verhaal, met gave foto’s indrukwekkend hoe veel vakmanschap hier voor nodig moet zijn geweest. Daar mag je super trots op zijn. En mooi dat je het met ons deelt

Fantastisch! :+1:

Dat is goed gelukt Koen!

Dat zeker. Prachtig om te zien, leuk om te lezen, en bovenal een zeer zeer coole Zenith. De TV Kast is zo cool dat ik 'm z’n datum-op-vier kan vergeven. :+1: :+1: Veel plezier er mee!

Je slaat wel de hele controverse van de El Primero over: dat Heuer/Breitling/Buren/etc als eerste een werkend productiemodel lieten zien, en Seiko als eerste honderden van die dingen verkocht had omdat ze al maanden van de band rolden…

Want de naam El Primero was natuurlijk een prachtige stunt qua marketing destijds, maar of hij bij introductie al werkend en productieklaar was is een discussiepuntje. :slight_smile:

Hoe dan ook is het samen met de overige deelnemers aan de race naar de eerste automatische chrono wel onderdeel van een prachtig stukje horologische geschiedenis. :+1: Dat Seiko in hetzelfde jaar dat ze aan die race meededen ook nog eens als eerste met een werkende quartz kwam, en dat het het jaar van de maanlanding was geeft wel aan wat een koortsachtig spannende tijd 1969 was.

De Beatles brachten Abbey Road uit, Woodstock vond plaats en, laten we het vooral niet vergeten, de eerste berichten werden uitgewisseld via ARPANET. U weet wel, de uitvinding van het internet dus. 1969 was groovy, baby.

4 likes

Mooi, leuk en vermakelijk verhaal!

Klasse werk dat je zelf het horloge volledig hebt geserviced :ok_hand:t3:

Enjoy

Mooie chunky Zenith, Koen. En een geweldig verslag ook. :+1:

Mooi duidelijk verslag en wat een vakmanschap!
Een heel gaaf horloge , veel draagplezier!

Indrukwekkend verhaal…dapper…mooi horloge ! Geniet ervan :wink:

Opgeslokt door het prachtige verhaal en vakmanschap.
Wat een prachtige horloge, gefeliciteerd met het eindresultaat.

Wat een gave ‘reis’ en hoe lekker geschreven Koen.

Ik viel van de ene verbazing in de andere… De eerste was: ER ZIT EEN ROND MECHANISME IN EEN VIERKANT HORLOGE??? :wink:

Veel plezier ermee!

Mooi verhaal en wat een prachtig horloge!
Ben zelf op het ogenblik helemaal verliefd op de nieuwe Zenith A384.

8 likes

Indrukwekkend! En een zeer leuk verslag :+1:

Echt fantastisch! Mooi en bijzonder horloge… prachtig werk.

Tof om te lezen en de foto’s te bekijken. Altijd wel bewondering voor als mensen zo rete-handig zijn.

Mooi man :muscle:

Prachtig verslag. :ok_hand:

Flinke lap tekst maar pakte gelijk mijn interesse, dus eerst even :coffee::coffee: zetten… Leuk geschreven mijn waardering voor het weer in elkaar zetten, als ik die foto’s zie met alle onderdelen uitgestald :persevere:
Prachtig horloge overigens !!