Vóór of achter het polsbot

Voor…altijd en immer voor. :sunglasses:

4 likes

Precies dit dus. En met wisselende temperaturen kan dit een heel ge-puzzle zijn. De glidelock op mn submariner werkt hierbij super maar de 5mm easylink op de explorer2 is voor mij helemaal niet bruikbaar (5mm marge is dan echt teveel)

1 like

Precies, stalen banden zonder fijnverstelling zijn een ramp. :open_mouth:

2 likes

Ik draag hem als op foto 2. Zo dicht mogelijk bij de hand. Bijna op het autistische af, als het horloge naar achteren schuift mag ze meteen terug.

Ik zou dat voor het bot noemen. Maar dat wordt een semantische discussie.

3 likes

Vóór (volgens de aangegeven werkdefinitie) het bot natuurlijk!!
Letterlijk én figuurlijk :wink:!

2 likes

Er voor, heb alleen niet echt een uitstekend polsbot.

4 likes

Speciaal voor dit topic precies op het bot. Sue me :smile:

5 likes

Feed him to the pigs!

:sunglasses:

5 likes

:rofl:

2 likes

Stalen banden wil ik zeker nooit stak hebben zitten. Dus bij warm weer, als je polsen wat dikker worden, draag ik m achter maar bij koel weer schuift ie van voor naar achter.
Zeker bij bewegen van de hand, schuif ik m altijd naar achteren. Stoort me anders.

Merk wel bij me zelf dat met wandelen ik me hand iets naar boven kantel om te ver doorschuiven te voorkomen. :blush:

Wat dat betreft vind ik die silicone harmonica banden (bijv. van Seiko) erg comfortabel :+1:

Oh gruwel, zo los?

Er achter. En vrij strak meestal, zodat het horloge niet gaat schuiven. Is wel eens irritant in de zomer als het erg warm is. Maar te los vind ik niks.

Archieffoto.

1 like

Achter dus :grin:

En vrij los, maar net niet zó los dat ik m’n pols niet omhoog zou kunnen buigen.

2 likes

Kan me nog een topic van Janperlon herinneren die hier sterk op leek, die noemde het echter de “knobbel”.

Verwarring stichtende topic, dat vaker is langsgekomen. (Maar dat is geen punt, we houden elkaar lekker bezig)

Knobbeldebobbelbot:

Voor = richting hand.
Achter = richting onderarm.

Dus in mijn geval altijd VOOR omdat ik bang ben dat mijn klokje niet onder mijn manchet uitkomt en ik aan iemand anders moet vragen hoe laat het is.

3 likes

Veel te strak…

Inderdaad

Mensen schrijven vaak niet met de lezer’s logica in gedachten idd. Er wordt ook vaak gesproken van boven of onder de pols. Maar dat moet je ook afspreken, want op deze foto is het precies andersom als staand cq lopend:

boven is achter
onder is voor
:sweat_smile:

1 like

Z
Inderdaad

Mensen schrijven vaak niet met de lezer’s logica in gedachten idd. Er wordt ook vaak gesproken van boven of onder de pols. Maar dat moet je ook afspreken, want op deze foto is het precies andersom als staand cq lopend:

boven is achter
onder is voor
:sweat_smile:
[/quote]

Je hebt gelijk. Zo ben ik hiervan ondersteboven; het gaat er dus om welke kant je op wilt…
imagen

1 like

Mijn autistische kant komt door dit topic blijkbaar naar boven: ik kan zelfs niet eens kijken naar foto’s van wat jij voor het bot noemt, krijg er de kriebels van, laat staan het zo dragen. Het is toch een polshorloge?!
Gelukkig is het bij mij anatomische niet eens mogelijk, m’n onderarmen lopen taps af :rofl:.

Taps? Welke kant op? Naar je hand of richting je schouder?

4 likes