Vóór of achter het polsbot

Een discussie zonder goed of fout antwoord wellicht maar ik ben nieuwsgierig hoe en waarom je jouw horloges draagt en is dit nog afhankelijk van het model dat je draagt?
Het grote verschil wat ik regelmatig zie is of het horloge vóór of achter het polsbot wordt gedragen. Mijn persoonlijke voorkeur is vóór het botje zoals op foto 1

En dus niet zo als op foto 2

1 like

Leer en rubber altijd voor.
Staal meestal voor maar glijd in de winter wel eens door

4 likes

Op deze manier.
Losjes. En mijn bot steekt niet zo erg uit…

1 like

Foto één is heel erg onnatuurlijk gegeven de werking van de zwaartekracht tijdens het lopen en staan. Maar ja, ik ben ook absoluut niet van de strakke banden, dus ik probeer het niet op zo’n plaats te houden.

Misschien zijn een soort van sok-ophouders een idee, maar dan voor horloges?
SX425

3 likes

Briljant. We zouden eigenlijk zo’n leren bandje moeten hebben met gaatjes erin, zodat je hem -net als een broekriem- kunt verstellen!

10 likes

Pre-order! :smiley:

Het is niet zo zeer een los/vast discussie, juist niet. Wat me verbaast is dat ik regelmatig fotos zie van horloges welke strak worden gedragen maar wel achter het polsbotje zitten. Persoonlijk kan ik mn hand dan niet fatsoenlijk meer bewegen namelijk (nou heb ik ook geen 13 in een dozijn polsjes denk ik dus daar kan het ook aan liggen :joy:)

Even een voorbeeld (zonder veroordeling) gepikt van een post van @Krabong

1 like

Ik draag ze altijd knetter los, op jubilee zo dat ze net niet ronddraaien. Ik haat het als het strak zit. Helaas moet ik daarom ook altijd schooien naar schakels…

Fout voorbeeld dus :ghost:

Gr. Roel

4 likes

Ik draag vrij los, dus geen issue. Bij mij is het polsbot overigens sowieso een zachte glooiing in een vlezige omgeving. Heeft weinig impact. :joy:

2 likes

Bedankt voor je reactie, dan is mijn mysterie wellicht opgelost; op de foto vind ik het lijken dat ze strak zitten maar ze zitten dus helemaal niet strak :+1:t2:

1 like

Foto 1 is voor mij achter het bot😉

1 like

Ik draag mijn horloges zoals op foto één.

1 like

Ze moeten rollen… van voor naar achteren het bot :rofl:

5 likes

:joy: nu valt ook gelijk de term ‘rollie’ ineens op z’n plek

11 likes

Kan ik persoonlijk absoluut niet hebben. Mijn horloge dient “snug” om de pols te zitten.

3 likes

Een horlogevriend en mijn pa hebben dat ook. Die gespen 'm moervast. Ieder z’n ding…

Iemand een folded schakel liggen? Ik moet er echt 13 hebben… :cowboy_hat_face:

1 like

Hier ook als op foto 1. Op de onderarm dus. Voor mij het enige logische en draagbare. Voorbij de ulnaris kop, dus boven het polsgewricht betekent de pols niet meer goed kunnen buigen (op zich wel handig als dat wel kan…). Draag mn horloges ook niet al te los, dat geschuif vind ik niks.

1 like

Vóór/foto1. Nu alleen leren banden in de collectie

Ook vóór het bot. Dat is bij mij het dunste deel van m’n pols en de enige plek waar het horloge blijft zitten.
En niet te strak, ik wil altijd wel m’n pink onder de band kunnen steken, anders gaat het irriteren. Maar hij moet wel weer voor het polsbot blijven zitten, dus niet zo los dat hij over de knobbel heen kan. :sunglasses:

2 likes