Los of vast dragen...?

De meeste mensen dragen hun horloge om de linker pols, sommige rechts… Waarom is dat eigenlijk? Ik denk zelf vanwege de kroon. Maar ik kan niet wennen aan 'n horloge rechts. Maar nu even de vraag waar dit topic om gaat… Ik ben benieuwd hoe de meeste mensen hun horloge dragen. Los of vast? En daar bedoel ik mee, los om de pols zodat ie over het polsbot schuift. Of vast, voor of achter het polsbot? Ik persoonlijk draag m’n horloge bijna altijd los, niet TE los zodat ie bijna over m’n hand heen gaat of als ik m’n arm omhoog doe, hij aan m’n elleboog hangt :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar draag 'm in hoofdzaak los omdat ik huiduitslag onder m’n horloge krijg als ik zweet en hij zit strak, kan daar niet tegen. Alleen als ik 'n net pak draag met 'n dress watch op leer, dan vind ik het weer geen gezicht om hem los te dragen! Maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor. En ik draag m’n horloge vaak op staal, omdat je staal beter los kan dragen dan leer (vind ik) In het dagelijks leven zie ik mensen die hun horloge los dragen en andere hebben hem dus weer vast. Ben daarom wel eens benieuwd hoe dat bij de echte horloge fan is hier op 't forum!?

3 likes

Rechts en losjes. Het moet niet te strak zitten. Is ook afhankelijk van het bandje :thinking:

Links en vrij strak. Hou er niet van als het horloge heen en weer gaat.
Meestal draag ik op staal maar soms ook op een Nato. Ligt aan mijn bui :smiley:

1 like

Hetzelfde als bij niet-horlogefans. Namelijk; wat zit het lekkerste? :smile:

2 likes

Lekker strak links, net als op de snelweg

27 likes

Strak libks

Dat is inderdaad afhankelijk van het bandje ja… Sommige stalen bandjes zijn ook van die epileer apparaten. Die kan je beter vast hebben zitten… Of nog beter, vervangen!

Tja… Daar zit wat in! :joy::joy:

1 like

Ik draag links en soms rechts, afhankelijk van het type onderbroek.

8 likes

36-38mm horloges bungelen bij mij los om de pols, glijden zo 15 cm van links naar rechts ,zolang ze maar niet naar de onderkant kunnen schuiven. Maar een duiker van 40-42 is topzwaar(der) en die wil ik strak hebben zitten.

1 like

Links, en niet te strak, dat gaat irriteren. Aan de andere kant heb ik ook een hekel aan over de pols heen- en weer schuivende horloges.
Vandaar een voorkeur voor leren bandjes, die hebben net genoeg stijfheid om niet heen-en-weer te zwabberen, zonder dat ze zo strak moeten dat het begint te knellen. :sunglasses:

1 like

Oké dan… Zit al 'n tijdje op het forum te spitten, maar was deze nog niet tegen gekomen. :blush:

Links en een klein beetje losjes, mag iets speling op zitten maar niet heen en weer zwalken.

Ik wissel tussen links en rechts en draag hem niet te strak, zodat er wat ruimte is tussen mijn pols en het horloge/horlogebandje.

Ik geloof omdat men vroeger een horloge droeg om de pols waarmee de minste werkzaamheden verricht werden. Zodat het horloge minder klappen te verduren kreeg. Of dit waar is, geen idee…

Ik wissel met mijn horloges geregeld van band. Nu draag ik staal, maar ook wanneer ik hem op een ledere band of nato draag, vind ik het vervelend wanneer het horloge kan schuiven. Dus net vast om de pols!

Wisselen tussen de polsen gaat bij mij niet echt (op staal dan), aangezien rechts een stuk forser is dan links. Daarnaast vind ik het ook een stuk minder fijn dragen, al zal dat meer met gewenning te maken hebben.

1 like

Rechtsdragend en lekker los. M’n horloge strak links :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Ik draag bandjes zo dat ik net een vinger tussen mn pols en sluiting kan krijgen. Losser niet, dan gaan ze bewegen en strakker niet omdat het gaak knellen. Dat is imo echt de sweetspot.

3 likes

Sowieso niet te los. Krijg je slijtage van :wink:

1 like

Links en niet te los en niet te vast, precies ertussenin :wink:
Te los dragen is zeker voor stalen banden ook niet goed, hierdoor verslijten ze sneller. Dat heb ik mij althans laten vertellen.