Voor of na de knokkel?

beste forumleden,

Zelf draag ik mijn horloges na de knokkel op overgang van pols naar hand. Het maakt daarbij niet uit of ik een dresswatch draag of een meer sportief model. Ben zeer benieuwd wat jullie voorkeur heeft en waarom.

Groet, Cricket33

Na de knokkel. Ik draag de horloges vrij los aan de pols dus dan zakt ie er vanzelf overheen. Draagt prettiger vind ik.
Voor de knokkel vind ik zelf ook niet zo goed staan. Ziet er een beetje uit als bij een amateurgynaecoloog. :smiley:

Voor, erna prikker sommige kronen, beugels, etc. in de rug van m’n hand. Kan mijn mijn pols daardoor geen 90 graden maken.

Hou bovendien niet van te los zittende banden. Ook niet te lost, dus dat is wel eens worstelen met sommige banden. :stuck_out_tongue:

Grappig om te zien dat sommige discussies om de zoveel tijd weer opduiken.

Vanaf de elleboog gezien: voorbij de knokkel, beetje losjes maar niet te.

Ik ben geen hele aanwezige knokkel, maar als ik zo kijk zit mijn horloge er altijd bovenop :wink:

Definitie kwestie, wat is voor, wat is na?
Voor mij is de volgorde: hand - knokkel - elleboog.
Dus voor de knokkel is zeg maar half op de hand.
Zelf draag ik normaal na, alleen als de band los zit (mijn arm/pols is niet altijd even dik, ligt aan het uur van de dag en aan de temperatuur) en van staal/titanium, dan glijdt hij welleens over de knokkel heen op de hand.
Beetje schudden, draaien, rammelen, beetje spelen met de klok, en opwinden natuurlijk voor de automaten.

Tussen hand en knokkel, vind anders dat de lege ruimte zo groot is en persoonlijk vind ik het fijner dragen.

:)-D

Voor!

Dunnen pols, redelijk knokkel en ander irritatie en beperking in de bewegingsvrijheid van m’n hand.

Midden op de knokkel!

Afhankelijk van de plaats en grootte van de knokkel, van de afstand tussen knokkel en begin van de hand, van de plaats waar de pols het dunste is en ook nog: manchet of blote arm. En: een bungelend horloge is gewoon geen gezicht.

Inderdaad, op de knokkel vind ik ook de mooiste plek.
Maar ik draag alles vrij los dus dan kan het.

OP de knokkel :slight_smile:

Voor de knokkel.

Na de knokkel ziet er patserig uit. (Mijn mening).
Tevens beperkt het de bewegingsvrijheid.

Het scheelt eraan welk horloge ik draag,maar meestal is de band losjes en leunt de klok tegen de hand met de kroon.
Bij chrono,s houd ik de klok meer richting de elleboog zeg maar,anders gebeurt het regelmatig dat ik ongewild door het buigen van de hand,de chrono in werking stel.
Dit is niet echt erg,maar ik vind het toch ietwat storend.
grtz Leon

Op de hand eigenlijk. Doordat ik een flinke knokkel heb en smalle polsen, draagt dat beter. Ook kan ie dan wat losser wat ik fijner vind.

Ik stel een (stalen) band altijd af op voor de knokkel dus tussen elleboog en hand. Maar altijd met genoeg ruimte, vanwege wisselende polsgrootte op verschillende tijdstippen van de dag, dat hij toch over de knokkel naar mijn hand kan schuiven. Niet teveel op de hand want dat is met name met een grote kroon irritant. Ik heb er al een eeltplekje op zitten.
De meeste tijd valt hij echter op de knokkel, dat vind ik toch het prettigste…

Heb even gekeken: er bovenop!

Groet
Mark

Houthakker Schreef:

Na de knokkel. Ik draag de horloges vrij los aan
de pols dus dan zakt ie er vanzelf overheen.
Draagt prettiger vind ik.
Voor de knokkel vind ik zelf ook niet zo goed
staan. Ziet er een beetje uit als bij een
amateurgynaecoloog. :smiley:

Whahhaahaa ieuw ik zie 't voor me :stuck_out_tongue: (:smiley: (tu) :smiley:

Nee ik vind het 10 keer kud dragen voor de knokkel.
Een polshorloge draag ik op me’n pols, en niet op m’n hand. Tis geen “handhorloge”

Op de knokkel. Redelijk straks met een halve pink ruimte in het totaal.