Voor of Na het huwelijk

Dag allemaal,

ik vroeg mij zo af. Wanneer is het eigenlijk de beste ‘tijd’ om je verzameling vorm te geven!

In de studententijd zijn er andere kosten (kamer, school, uitgaan etc.), maar als je getrouwd bent (en kinderen hebt) zijn er weer andere kosten (luiers, eten, je vrouw etc.).

Ook zit er bij iedere periode een bepaald budget. Een student leeft van laten we zeggen 200 p/maand, een middeninkomen laten we zeggen 2.000 p/maand. Maar wanneer is het, als horlogeliefhebber, nou eigenlijk de beste periode om horloge’s te kopen.

Als je nog jong bent en dus slechts ‘eigen kosten’ hebt, of als je al wat meer gesettled bent en een vast inkomen (eventueel nog dat van de vrouw)?

Iemand hier die hier een goed antwoord op heeft? Iemand berouw dat 'ie vroeg in z’n jonge jaren niet al z’n zuipgeld besteed heeft aan horloge’s? Of ben je nu juist tevreden en kan/mag je (van je vrouw/kinderen) kopen wat je wilt, zolang het maar niet ten koste van het gezin gaat.

Ben hier heel benieuwd naar. En nee, er is geen kleintje op komst, ik vraag het gewoon puur uit interesse. :wink:

Hebreen 13:4 toch jw ?

gewoon een rijke vrouw zoeken…

Voor EN na het huwelijk…

Groet
Mark

In de studententijd zijn er andere kosten (kamer, school, uitgaan etc.), maar als je getrouwd bent (en kinderen hebt) zijn er weer andere kosten (luiers, eten, je vrouw etc.).

je vrouw ??? au au au

Of als je geluk hebt … een rijke vrouw vinden :smiley:

Ruud

Heb mijn eerste echte horloge in de studententijd gekocht. Het bedroeg wel een x of 15 mijn studiefinanciering maar ik heb er hard voor gespaard dus de moeite waard. Ik ben nu enkele weken student-af en heb per 1 januari (zoals het er nu naar uit ziet) een full-time baan. Heb momenteel de intentie om in het voorjaar een mooie klok te kopen die ietwat robuuster en stoerder is. Horloge dat ik nu heb is vrij klassiek en elegant. Leuk om af te wisselen en ideaal voor de zomer. Het is maar net waar je je prioriteiten stelt denk ik.

Gr Jeroen

In plaats van een huwelijk levert ook een flink budget op.

Ik denk dat je in dit geval beter acht kan slaan op 1Timotheus 5 : 8. Een hobby of passie hebben is OK, maar uiteindelijk zijn vrouw en kinderen belangrijker, vandaar dat ik niet getrouwd ben (grapje)

Arjay