Deze Ollivier Saveo Pure Breed Automatic Skeleton Horse …
CHF 72.600,00
Kunstig gemaakt. Alleen kijkt t paard als een merrie de wordt besprongen.
Ik heb een vraag. Niet over dit horloge, maar over dit type posts van je. Met de regelmaat van een slingeruurwerk plaats je hier een topic bestaande uit een link plus een paar foto’s van een bepaalde cathegorie uurwerken. Vervolgens geef je er zelf je mening er niet over, meestal geen begeleidende tekst. Het gaat over horloges die vaak in een hoge tot zeer hoge prijsklassen. 20 mille, 60 mille, 2 ton, 6 ton, dat soort bedragen. Het zijn doorgaans horloges die niet bepaald verfijnd of ingetogen zijn. Mogelijke kwalificaties: opzichtig, protserig, ostentatief. (Ongeacht of de mechanica erg sophisticated is).
De draad trekt vervolgens doorgaans 5 à 25 grotendeels negatieve reacties, en dat is het dan. Weinig of geen discussie.
Soms denk ik wel eens dat je het bijna doet om dit soort produkten “aan de kaak te stellen”, maar vervolgens vraag ik me af of het toevallig gewoon je smaak is. Allemaal gistwerk, want je zegt er niets over. Maar het sluit niet aan bij de horloges die je incidenteel koopt/bezit/van jezelf toont, of horloges die je “liked” van anderen.
Ik vind het echt helemaal prima hoor, en zal incidenteel blijven reageren. Maar…:
WHAT GIVES? Wat zijn je drijfveren? Vanwaar deze fascinatie? Waarom zeg je er nooit wat van?
Dan nu een plaatje van de Hublot van Floyd Mayweather van 1.1 Miljoen dollar, voor de ontopix:
Ik vind hem extreem lelijk.
Ik vind het gewoon leuk nieuwe dingen te ontdekken die je hier op HF nooit zou zien en waarvan ik vind dat ze wel erbij horen en getoond mogen worden; er bestaan andere merken buiten het gangbare wat iedereen hier heeft.
De meesten vind ik oerlelijk, heb daar ook geen oordeel verders over of wil ze ook niet aan de kaak stellen zoals jij het noemt en af en toe zitten er pareltjes tussen die wel mijn smaak treffen
Topics meestal gewoon bedoelt om een discussie op gang te trekken en meestal gebeurt dat ook wel
Ik vind het gewoon leuk om de plaatjes te kijken bij een kop koffie 's ochtends…
Ik zeg…keep it up Robert
Ok
Eh. Misschien begrijp ik wat je bedoelt
Politiek gezien heb ik uitgesproken meningen … maar … dat mag hier niet …
Dit vooral…voor de rest zou ik het niet eens uit de €5,- bak bij de Gamma trekken…
Ik denk niet dat jij dat doet… no offence, misschien hebben we allebei een andere insteek aangaande de hobby en een forum? …
Ben het niet helemaal met Hieronimus eens.
Misschien dat een op de 10 luxe horlogeposts van RG dit soort wanstaltige horloges betreft.
De andere 9 zijn vaak zeer dure maar ook smaakvolle horloges zoals Breguet enz. noem ze maar op.
Ik volg RG zijn internet vindingen altijd en het is mij niet opgevallen dat hij geen eigen mening hierover heeft.
Het woord ostentatief wat je niet vaak meer hoort is wel van toepassing op bovenstaande horloges
Ik ken hem al langer, ook via pb contact en een echte horloge liefhebber, maar ik begrijp je kritiek wel een beetje, het zijn allemaal onbetaalbare exemplaren maar wel leuk om naar te kijken op een plaatje in het echt zijn ze eigenlijk nooit te zien.
RG zijn echte horloge passie is volgens mij Breguet en daar kan ik mij wel in vinden.
Maar inderdaad, de paarden koppen passen goed in de “godfather” film.
De Hublot ,ja, die maken alleen maar wanstaltige klokken.
groetjes Lenno
Mogelijk, maar dat wil ik wel, vandaar mijn vragen Ze zijn daarbij vooral ontstaan omdat je je links doorgaans zonder commentaar plaatst.
Vast wel, niets mis mee toch?
Waarom?
Ik heb nog geen kritiek geuit hoor. Ik vroeg alleen:
“WHAT GIVES? Wat zijn je drijfveren? Vanwaar deze fascinatie? Waarom zeg je er nooit wat van?” Mijn regels daarvóór zijn inleiding op deze hamvragen en zijn (los van “doorgaans” mijn oordeel over het “soort” horloges) zonder waardeoordeel. Ik vond het immers “helemaal prima”, en dat bedoel ik niet ironisch.
Ik maak er wel een typisch zondagmiddag topic van he.
Ik haal vaak inspiratie uit de horloge’s die je hier laat zien. Vandaar dat ik de moeite die je stopt in het zoeken naar niet gangbare modellen zeker waardeer!
ciekes
Wablief?
merciekes, merci, dank je wel, dank u zeer, ik ben u eeuwige dank verschuldigd …
Ah…hebbes
Dat dus. [quote=“Hieronimus, post:7, topic:113576”]
Misschien begrijp ik wat je bedoelt
[/quote]
En dat. Denk ik.
Uitstekend. Dat mag wel, hoor.
Nou, medunkt dat deze topics juist zo geinig zijn omdat er geen overduidelijke drijfveer achter zit. Dat mag je volgens mij allemaal zelf weten & bepalen van @RobertGerard.
On topic EDIT: Die rare paardenhorloges zijn inderdaad bloedlelijk. Nu heb ik ook de schurft aan paarden die niet wild in hun natuurlijke leefomgeving (dus niet in een weilandje achter een woonboerderij) cq medium rare doorbakken op mijn bord bivakkeren, dus het thema is niet aan mij besteed.
Ik heb niet de schurft aan motorfietsen, maar wil ook geen horloge met een motorfiets, trouwens.
Exact dit dus
Ik vind het altijd leuke topics, ter leering ende vermaeck.
Houden zo!
Grt.