Voor service naar Breitling of horlogemaker?

Ik wil mijn Breitling Skyland Avenger laten servicen. Nu lees ik dat een aantal hem naar de dealer brengt en laat servicen dit met het gevolg dat het horloge een tijdje weg is.

Kan ik er ook mee naar een horlogemaker of raden jullie dit af?

Ik woon in Doetinchem. Ben benieuwd naar de opties. En heeft iemand een idee wat een beurtje kost? Hij is 4 jaar oud.

Paar honderd euro waarsch… gewoon brengen naar de juwelier waar ie gekocht is.
En die doet de rest.

Of Jan Ubels in Bredevoort :}

Jan Ubels! Man, dat is bij je om de hoek en de kwaliteit van het werk is ongelofelijk!

Menno

Ik heb het ooit gedaan bij mijn breitling
Voor een service beurt bij breitling
Was hem 3 weken kwijt en 650€
Gr. Tim

Ik was ook van plan hem naar Jan Ubbels te brengen, maar wist niet of hij ook Breitling doet/kan?

Je moet het een beetje afwegen: ik zou ook eerst naar een goede horlogemaker gaan.
Maar als ook de kast ernstig gehavend is, dan is het misschien wel eens de moeite om je klok naar Breitling te brengen., Sommige dingen kunnen immers niet gepolijst worden, en dan is een nieuwe kast de enige optie.

Het gaat om een beurtje aan de binnenkant, polijsten hoeft niet.

Een goede horlogemaker kan dat perfect.
Let wel, er kruipt ook wat tijd/werk in, dus goedkoop zal het niet zijn, maar toch niet zo duur als bij Breitling zelf.

Ok, snap ik. Zal rekening houden met een aardig bedrag maar dit was ook al verwacht. Heb Jan net een mailtje gestuurd. Hoor en lees goede dingen over hem.

Het voordeel is als je het bij Breitling laat doen, dan krijg je er een origineel service raport bij, en dit is handig als je hem wil verkopen en of inruilen. Zelf net een Breitling ingeruild voor een Oris.

Dat is waar. Maar deze gaat voorlopig niet weg. (welke oris heeft u, lekker nieuwsgierig :slight_smile:

Ik heb een jaar of drie geleden mijn SuperOcean Pro laten (full)servicen bij Breitling.
Bij Kopmels in Doetinchem afgeleverd en 4 weken later had ik hem retour met een stempel in het serviceboekje incl. een etui.
Er zijn geen onderdelen vervangen!!
Totaal was ik ongeveer 325-350 euro kwijt.
Ben erg benieuwd was Jan Ubels rekend.

Grt. René

Ik ben geen u, maar aub een je…Ik heb een Oris small second diver 47 mm.
Ik ben er erg blij en tevreden mee.

Ik had ook bij Kopmels gevraagd en zou moeten reken op 500-700?

Een heel mooi horloge! Heb zelf ook een Oris en betrap mezelf erop dat ik toch stiekem aan het kijken ben voor nog 1 :slight_smile:

Chrono’s zijn duurder met servicebeurt dan non-chrono’s, omdat een chrono een ‘complexer’ uurwerk bevat.

gr Ron

Wel een vreemd verhaal moet ik zeggen.
Die van mij werd opgestuurd voor een prijsopgaaf en een week later kreeg ik netjes een mailtje van Kopmels met dit prijsvoorstel en ben daarmee akkoord gegaan.
Ik moet wel toegeven dat de service veranderd is sinds de zoon wat meer te vertellen heeft. :frowning:
De prijzen die Koster hanteerd staan gewoon op de site en zijn excl. De te vervangen onderdelen. Met die onderleel prijzen heb ik geen ervaring.
Je zou ook Koster nog per mailtje kunnen sturen en vragen naar de prijs van een fullservice.
Probeer het anders ook eens bij Ten Berge in Enschede, hij schijnt ook goed te zijn en veel ervaring met Breiting
Onderstaand de prijzen van Koster…

Grt. René

http://www.mkosterenzonen.nl/index.cfm?firm=kosterenzonen&fuseaction=show.page&pageid=33

Paul van Zeeland doet het toch ook?

Vinden jullie dat hij een service of full service beurt nodig heeft na 4 jaar?

Heb het idee dat hij iets te veel achterloopt per week.

Nico Rijsman te Culemborg. Hele goede horlogemaker en heeft iig mijn breitling een perfecte (volledige) service van het uurwerk gegeven die bij breitling een hoop meer had gekost.