Voor wie een Nomos Orion zoekt

Waarschijnlijk kijken de meeste forumleden ook wel eens op chrono24, maar voor wie dat niet doen, staat er sinds kort een m.i. gunstig geprijsde Nomos Orion op.
Zie http://www.chrono24.nl/nomos/orion-glasboden--id1824756.htm?SEARCHSTATS_BRAND_ID=&SEARCHSTATS_MATERIAL_ID=&SEARCH_REGION_ID=&STARTSEARCH=Zoeken&braceletMaterial=&caseMaterials=&countryIds=&dosearch=true&manufacturerIds=185&maxAgeInDays=&movementTypes=2&picnum=0&priceFrom=&priceTo=&query=&searchResultIndex=8&searchexplain=false&sortorder=0&tab=details&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm&watchTypeId=U
Het horloge is gezien uurwerk en wijzerplaat (alleen een punt bij de 6) van 2004. Weliswaar toen nog geen manufactuur, maar toch een fors aangepaste Peseux 7001, die al sterk lijkt op het huidige alpha kaliber. Nieuwprijs nu €1380 (met zichtbodem). Als ik al niet een Orion had zou ik hem kopen.
Groet Roelof

Best duur. Heb de mijne gekocht voor 500 euro met stalen bodem uit 2008 dus met manufactuur. Glazen bodem kost iets van 100 euro

Dan heb je hem voor een goede prijs op de kop getikt. Op dit moment is het prijsverschil tussen een stalen en een saffierglas bodem van de Orion €220.
Groet Roelof

wel mooi dat ze je de keuze geven …wel of geen glasbodem, van mij hoeft zo iets niet en dan betaal je er bij nomos ook niet voor (tu)

(er zijn wel uurwerken waarbij ik het ook leuk vind als je het uurwerk kunt zien :wink: )

Ik ben een leek, maar heb gehoord dat Peseux een heel goede naam heeft…