Voor wie van rubberen

Goeie tip! Ga er ook eentje bestellen voor m’n blauwe Orient Mako.

Lekker fris!

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/79A813ED-2714-44B2-8172-920E21F497E2_zpseajvdnw3.jpg.html][/URL]

Eric

2 likes

Nu alleen nog een boot!

Heb ik al

2 likes

Ik had mee een totaal ander persoon voor gesteld achter EricPP :smile:

Hahaha sorry, kan er ook niet meer van maken…

Waarom heb je eigenlijk je schoenen uit?

1 like

Wel goed kijken… :sunglasses:

:laughing:

Hahaha … ik heb die baby blauwe OM band ook, maar nog geen passend horloge.

Even een kick.

Heb een donkerblauwe rubberen band voor m’n blauwe Mako besteld bij Obris Morgan, de Isofrane look-a-like.
Bestelling ongeveer 1,5 maand geleden geplaatst, betaald met PayPal. Geen bevestiging van Obris Morgan ontvangen, wel van mijn betaling van PayPal. Vergeten achteraan te gaan, decemberdrukte e.d. Twee weken geleden maar eens een mailtje achteraan gestuurd. Letterlijk binnen 5 minuten (!) antwoord van de mannen bij Obris Morgan met excuses: bandje was inderdaad nog niet opgestuurd…
Enfin, kan gebeuren. Ben benieuwd naar het pakketje.

Hoe bevalt het bandje jullie op de lange termijn?

Bandje is binnen! Zal van het weekend eens kijken of ik een mooie foto kan schieten.

Eerste indruk: prima bandje. Lichte vanillegeur. Afwerking oogt ook prima voor het geld.

Wel iets om rekening mee te houden: als je qua polsdikte net tussen de grote en de kleinere gaten zit dan kun je de band net niet goed ‘afstellen’. Hij zit dan net te los of net te ruim.

Ik was ook op zoek naar een rubberen band. Ik hou meer van staal, leer of NATO, maar omdat iedereen zegt dat rubber zo comfy draagt zolang het maar geen OEM band is (want die heb ik van Citizen en Seiko en vind ik ruk) heb ik besloten om het toch eens te gaan proberen.

Een Isofrane is iedereen lyrisch over maar zoals eerder gezegd in het topic, nogal loos want dan zou de band evenveel kosten als de klok. Dan maar iets wat erop lijkt:

Poging 1:
Obris Morgan strap op mijn SKX:

Fijn rubber, geurtje moest ik even aan wennen want het deed mij in eerste instantie aan hondenspeelgoed denken. Stevige doch soepele band, wel erg lang en ik snap dat mensen met kleinere polsen de gaatjes te ruim opgezet vinden.

Voor mij was het kleinste gaatje net te strak, en het volgende gaatje net te ruim waardoor de klok constant tegen mijn botten sloeg. Een van de dingen die hier debet aan waren was de dikte van de band. Bij de lugs is de band erg dik en vormt zich daardoor niet precies om je pols heen. Mijn klok kwam daardoor een beetje te zweven boven de pols. Zeker als ik de band van onderen tegen mij pols aan drukte.

Deze band was niet voor mij. Ook niet door het bulky karakter. Wellicht dat ik later een gele voor mijn Monster neem. Want de gele heb ik tegelijk met deze rode gehad en dat kleurtje is wel verdomde zomers :stuck_out_tongue:
Die hele klok is wat lomper waardoor het geheel beter staat denk ik.

Poging 2:
Een Meyhofer band. Volgens mij hetzelfde als de Bonetto Cinturini 285, maar dan met een kleurtje. Wordt OEM geleverd bij de Squale 1521 en is eigenlijk een regelrechte kopie van de band die Citizen levert bij zijn NY0040. Ze maken hem ook in dezelfde kleur, incl. N.D.-limits :smile:

Deze band was een stuk dunner dan de Obris Morgan waardoor hij fijner droeg als je ook lange mouwen aan had :wink:
De geur was ietsje anders. Minder hondenspeelgoed, meer vanille. Maar net als de OM band was hij erg dik bij de bandaanzet. Hier zat het harmonikagedeelte dat erg elastisch was en daarom precies deed waarvoor het bedoelt was, maar het was dermate dik dat ook deze band niet om de polsen heen boog, maar je horloge ook boven de pols liet zweven.

Ik heb de OM band niet opgemeten maar ik denk dat deze band even lang was. In ieder geval stak hij ook ver uit. Wel waren er ook gaatjes voor een smallere polsomtrek. Voor professioneel duikgebruik is deze band denk ik beter dan de OM band. Erg elastisch doch ook erg stevig. Deze band vertrouwde ik wel zeg maar. Hier ga ik er ook eentje van terugkopen voor mijn NY0040, gewoon omdat rubber toch fijner is dan PU.

Inmiddels had ik mij erbij neergelegd dat een rubberband niet te vinden zou zijn in mijn prijscategorie en ook nog eens comfortabel draagbaar was. Ik zat nu te twijfelen om toch maar een Isofrane te kopen of te wachten tot iemand een positief bericht had over de SRP-turtle reissue band. De keeper daarvan zag er iig veelbelovend uit (nogmaals, de standaard Z22 vind ik ruk).

Poging 2,5
Toen kwam deze 19mm NOS tropic op mijn pad. Daar mijn enige 19mm klok geen duik-klok is moeten jullie het maar met dit plaatje doen :smile:

Damn! Dat draagt comfortabel. Dun, licht, flexibel… Maar ook weer stug en stevig. Super band! Je merkt letterlijk niet dat je een klok om hebt. Dus er is wel rubber dat me kan bekoren. Ik zat steeds meer te denken of ik niet gewoon de sprong in het diepe moest wagen en een Isofrane moest kopen maar ik vind het nog altijd belachelijk dat rubber zo duur kan zijn. Let wel, ik heb er nog nooit een vastgehad, dus misschien verandert dat wel als ik er een vastgehad heb. Ik ben mij namelijk weldegelijk bewust dat kwaliteit gewoon geld kost.

Maar toen… Poging 3:
Via een facebook groep raadde iemand mij een Borealis band aan. Dit was schijnbaar de tweede versie en alleen verkrijgbaar in het zwart.

BAM! perfect…

Na twee dagen kreeg ik hem binnen. Veel eerder dan verwacht. Deze band lijkt erg veel op de Isofrane, iig vanaf plaatjes. De spatiëring van de gaatjes is veel dichter op elkaar, waardoor je die perfecte ‘fit’ krijgt. Ook is de band niet zo achterlijk lang waardoor het lange gedeelte niet zo ver uitsteekt. En het gedeelte bij de bandaanzet is dun en flexibel en kromt wel gewoon netjes om de pols heen.

Ik heb deze klok nu al drie dagen op deze band en dat gebeurt niet vaak. Hij heeft geen geurtje oid en door de zandkorrel in de mal lijkt hij vrij veel op een OEM band. Hij ziet er niet zo flashy uit als de andere twee rubberbanden.

Enige minpuntjes tot zover is dat de band niet tapert naar 20mm zoals de OM band en de keepers zijn wat ruimer en minder stroef als bij de andere banden. Het lange gedeelte van de band komt dus wel eens los. Voordeel hiervan is dan natuurlijk weer dat het niet iedere keer een gevecht is om het horloge om te doen. Een ander punt is dat je de band in iedere kleur kunt bestellen, zolang het maar zwart is :smiley:

Vooralsnog ben ik klaar met mijn zoektocht. Tenzij ik misschien een Isofrane in het wild tegenkom en hem fantastisch vind, maar voorlopig vind ik dit helemaal top!

Oja, als laatste, de prijzen:
Obris Morgan: $18,90 incl. verz. (obrismorgan.com)
Meyhofer: €17,95 + €2,95 verz. (watch-band-center.com)
Borealis: $15,- + $10,- verz. + $5,75 belasting (borealiswatch.com)

3 likes

Liever een originele Isofrane, al draag ik de mijne zelden, het is echt superkwaliteit, en de pijn van de hogere prijs vergeet je snel

Ik zit ook graag in het laatste gat!

1 like

De Meyhofer overgenomen van Zbignjew. Mijn eerste rubber band en hij past perfect op mijn tamelijk brede pols. En ruikt nog lekker naar vanille ook!

1 like

En hij kleurt perfect bij je klok!

Ben ook heel erg fan van deze OM-bandjes, onder andere voor m’n SRP581/SRP315-mod. Heb veel verschillende soorten blauwe bandjes geprobeerd, maar deze was de enige die goed bij de bezel paste (beter te zien IRL trouwens):

Een oranje OM was al onderweg voor m’n oranje Monster, samen met een zwarte 20mm met PVD-sluiting voor m’n Prospex Night Monster. Benieuwd of/hoe dat gaat staan.
Op m’n Breil BW0498 zit een zwarte trouwens ook alsof ie ervoor gemaakt is.

Nee, ik heb niets met rubber banden.
Vooral de Isophrane modellen doen mij denken aan badslippers.
Een gruwel.

Grt.

Zo dus:

1 like