Voorbereid op de toekomst

Omdat ik erge aankoop neigingen had om een horloge te kopen, maar ik nog even geen nieuwe klok wil kopen totdat ik heb besloten of ik de limited daadwerkelijk ga kopen (die is tenslotte maar kort beschikbaar, de meeste andere klokjes kan je over een paar maanden nogsteeds krijgen), heb ik toch maar íets gekocht, om mijn aankoopneiging te bedwingen:).

Geen horloge dus, maar wel horloge gerelateerd. Ik wilde namelijk iets om horloges in op te kunnen bergen, aangezien ik vrij zeker ben dat er bij mij nog wel meer horloges gaan komen. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een box voor vier horloges (ben pas net begonnen tenslotte), maar de meesten daarvan vond ik niet mooi óf veel te duur voor wat je kreeg. Dus ging ik kijken naar een van acht. Toen was echter het prijsverschil met een van 16 zo klein, dat ik maar heb besloten om die te kopen:


Ik vind hem, ook in het echt, erg mooi moet ik zeggen!

Voorlopig dus nog vrij leeg, maar laten we zeggen dat ik voorbereid ben op de toekomst:D

Hallo, prachtige horloge kist!
En nu maar sparen dat hij zo vlug mogelijk vol komt!
We zijn benieuwd!
Gr,
Jack

Ja, ik zal mijn best doen! Mijn wish-list is in de vrij korte tijd dat ik nu op dit forum rondzwerf flink gegroeid, dus daaraan is in ieder geval geen gebrek:P

Vullen die bak! :slight_smile: :slight_smile:

Mooie doos, al zijn dat niet de woorden welke ik graag in de mond neem richting een man!

mooie kist, ik moet er mij dringend ook eens een aanschaffen :slight_smile: zal wel een goedkopere als de jouwe worden denk ik wel :-s

Past deze kist in je kluis?

Zeker doen, je horloges moeten toch een beetje een goed huis hebben:D En de prijs vind ik zelf nog wel meevallen eerlijk gezegd (zeker als je het vergelijkt met de prijzen van sommige horloges die hier worden aangeschaft), hij was 90,-. 90/16 is maar 5,60 per horloge;)

Dat hangt er van af hoe groot je kluis is;) Ik heb geen kluis, want ik heb ook nog niet echt horloges die in een kluis moeten. Mocht ik ooit een kluis kopen, dan zal ik er uiteraard een kopen waar deze in past.

Mooie kist. Nu heb je nog een reden om horloges te kopen.

Maar meteen een kist voor 16 stuks… ben je iemand die geen horloges van de hand doet? Sommigen kopen en verkopen weer, anderen sparen ze op.

Mooi kistje.

Ik ken mezelf een beetje, en ik ben inderdaad niet iemand die snel weer horloges van de hand zal doen. Ik ben wel een beetje een verzamelaar:)

Dat idee had ik, gezien je multibox, al een beetje :wink:

Ik heb er in het verleden 1 verkocht en er spijt van gehad. Ben nu ook een verzamelaar. Heb alleen niet zo een mooie doos… nog niet. :slight_smile:

Weet ook niet of het verstandig is hoor, nu heb ik wel het gevoel dat ik dan ook minimaal 16 horloges ‘moet’ hebben:) De box staat nu in mijn kamer, en elke keer als ik hem zie ben ik er nogsteeds helemaal blij mee. Nu alleen nog wat meer vulling regelen (en ik denk eigenlijk dat ik toch niet ga wachten op die Azimuth…)

maardein Schreef:

Weet ook niet of het verstandig is hoor, nu heb ik
wel het gevoel dat ik dan ook minimaal 16 horloges
’moet’ hebben:) De box staat nu in mijn kamer, en
elke keer als ik hem zie ben ik er nogsteeds
helemaal blij mee. Nu alleen nog wat meer vulling
regelen (en ik denk eigenlijk dat ik toch niet ga
wachten op die Azimuth…)

Ho ho, straks zit je box al vol voordat de Azimuth uit is! :wink:

Ach, mar niks moed, hoewel 't voor mij wel de neiging zou vergroten om em wel vol te krijgen. Maar dat hoeft toch niet negatief te zijn :slight_smile:

Die neiging heb ik ook wel een beetje;) Erg negatief is het niet, behalve dat het een hoop geld kost natuurlijk. Voorlopig heb ik gelukkig nog genoeg redelijk betaalbare horloges op mijn wishlist, dus dat gaat wel lukken. Zodra ik bij de duurdere klokjes aan kom, zal het vullen wel minder hard gaan:)

maardein Schreef:

Die neiging heb ik ook wel een beetje;) Erg
negatief is het niet, behalve dat het een hoop
geld kost natuurlijk.

Pas maar op, straks heb je weer een nieuwe box nodig, en dat kost ook wer een hoop geld :wink:

Voorlopig heb ik gelukkig
nog genoeg redelijk betaalbare horloges op mijn
wishlist, dus dat gaat wel lukken. Zodra ik bij de
duurdere klokjes aan kom, zal het vullen wel
minder hard gaan:)

Duur of goedkoop, voor ons verzamelaars, zou ik er rustig en goed over nadenken. Zo lang het je leven niet gaat beheersen lijkt 't mijn geen punt. Dus ik zou zeggen: kijk lekker rond!

Zo, een eerste nieuwe aanwinst is -als het goed is- inmiddels onderweg. (plaatje even gejat van internet)

Ik had hem twee weken geleden al even bekeken in een winkel, en heb nog zitten denken over de variant met de witte wijzerplaat. Maar eigenlijk vind ik dit toch mooier. Ook was ik erg gecharmeerd van de band met een hele hoop kleine schakeltjes (hier is vast een term voor die ik niet ken…). Nou maar hopen dat ie ook bevalt als ie echt van mij is:D

[edit]Ik zie nu dat het kopen van die box dus welgeteld 3 dagen heeft geholpen om mijn koopneiging te onderdrukken, gaat lekker:+

Mooi die Le Locle. Alltime classic. :slight_smile:

Ik heb de zilverkleurige gehad…(wit?)

Vond het wat plastic-achtig aandoen die plaat , met dat “wafelrelief”…
Kon er niet aan wennen.

Had ik ( achteraf ) met die zwarte niet zo dat idee bij.

Altijd de gewone Indexversie veel en veel mooier gevonden.

Nog trouwens.

Maar in zwart wel aparter dan dat zilver!

Ja, wit/zilver/creme, het is een beetje een kleur er tussen in:P Maar ik heb dus lekker de zwarte.

Ik vind dat relief juist erg mooi, dat maakt dat de wijzerplaat er toch redelijk uit springt, ondanks dat het een vrij sober horloge is verder.

Volgens mij is deze er trouwens (nog?) niet met arabische cijfers (in neem aan dat je dat bedoelt). De oudere variant, volgens mij alleen zonder het relief, was daar wel mee verkrijgbaar. Ik vind het alleen niet erg, ik vind romeinse cijfers wel mooi.

Nou maar hopen de de douane en de pakjesman een beetje snel zijn! (komt uit engeland)

maardein Schreef:

Ja, wit/zilver/creme, het is een beetje een kleur
er tussen in:P Maar ik heb dus lekker de zwarte.

Ik vind dat relief juist erg mooi, dat maakt dat
de wijzerplaat er toch redelijk uit springt,
ondanks dat het een vrij sober horloge is verder.

Volgens mij is deze er trouwens (nog?) niet met
arabische cijfers (in neem aan dat je dat
bedoelt). De oudere variant, volgens mij alleen
zonder het relief, was daar wel mee verkrijgbaar.
Ik vind het alleen niet erg, ik vind romeinse
cijfers wel mooi.

Nou maar hopen de de douane en de pakjesman een
beetje snel zijn! (komt uit engeland)

Nee, niet die met cijfers, maar de eerste zeg maar.

Index/streepjes.

En dan ook nog het liefst met de gehele zichtbodem. Ongegraveerd en zonder die “brug” over het bodemglas…B)-
Blijft altijd mooi. Het “verkleuren” van de wijzers van anthrazit naar lichtgrijs met de lichtval…(tu)

Romeinse cijfers kan ik ook waarderen en ook mooi op de Le Locle.

Maar ik vond ( op den duur ) , en zeker bij die zilveren, dat wafelrelief gewoon “niet echt”…

Doet niks aan die Le Locle’s af.

:wink: