Voorbij smartwatch era

Tja, ik was even weg…helemaal druk met de smartwatch, de Pebble. Het beste ontwerp ooit voor die markt. SDK voor iedereen beschikbaar, gewoon online. Niks compilers installeren. Meteen ontwerpen testen en uitrollen. Gewoon in je browser. En er nog vet voor betaald worden ook. Pebble is failliet, Fitbit kocht dat wat zij interessant vonden. Een community verbaasd achterlatend. Initiatieven voor herbouw dood voor ze geboren zijn. Allemaal omdat marketing is mislukt.

Wat nu? Ontwikkelen voor Apple Watch? Dat is een mooi ding maar veel te duur. Of denken jullie daar anders over?

1 like

Ik heb ook nog zo’n betreurde Pebble liggen, lang niet gedragen overigens. Nooit voor ontwikkeld, maar wel een tijd met plezier gedragen naar mijn werk (de vrije tijd bleef voor de “echte” horloges).
Zelf zou ik overstappen naar Android Wear, daar mee bereik je ook een behoorlijk groot publiek en er is meer keuze v.w.b. hardware.

+1, Android wear heb je het meeste aan. Ik persoonlijk zal nooit een smartwatch kopen. Dan voel ik me meteen schuldig dat ik mijn geld uit heb gegeven aan iets wat zo snel zijn waarde kwijtraakt en dat ik het beter bij een grotere aankoop had moeten doen. Een goede smartwatch is al snel 400 euro.

Vandaag toch nog een klein plusje: Pebble heeft zijn apps (iOS en Android) losgekoppeld van hun servers. Je Pebble kan dus blijven werken.

2 likes

Cool. Ik draag mijn pebble(s) wekelijks. Leuk om te weten dat dat zal blijven werken :slight_smile:

Er is ook een kluppie ontwikkelaars (Rebble) die zich de schier onmogelijke taak hebben gesteld het ecosysteem opnieuw te bouwen. In het begin zat daar veel activiteit in, maar dat lijkt tanende. Wel zijn voor deze ontwikkelaars ingangen gemaakt in de laatste update van de Pebble app waarmee naar alternatieve servers kan worden gelinked. Dus misschien wordt dat wat…