Nee hoor ![]()
Jij schommelt zelf wat tussen 6 en 7 in? ![]()
Daar ben ik het persoonlijk ook mee eens.
Waarschijnlijk ben je al in de fase dat je veel YouTube video’s bekijkt, probeer wel te beseffen of de video jou indirect iets wil verkopen. Ik heb veel op Marktplaats gekeken omdat ik dit forum nog niet kende. Niet met de intentie om direct te kopen maar om modellen te ontdekken en ook de waarde te leren kennen. Als ik iets moois zag ging ik op onderzoek uit, vaak via de officiële website van het merk en ook via YouTube.
Verstandig. Koop vooral waar je warm van wordt.
Wat indiceert de Y-as van deze grafiek eigenlijk? Aantal horloges in bezit?
Welkom ![]()
Seiko Citizen Casio klaar ![]()
Belangrijkste om te beginnen is denk ik wat voor jou de juiste pasvorm is. Diameter, ltl, dikte, bandmaat enz. Zodra je dat weet heb je iig dat je van te groot en/of klein wegblijft.
Daarbij is natuurlijk t 2e dat dat telkens ook neerkomt als je iets gaaf vind om te passen voor aankoop.
Denk dan ook t meeste niet nieuw kopen
Probeer misschien ook bij leden te passen wat je mooi lijkt
Zo, wat een hoop reacties al! Ik was eventjes niet online. ![]()
Goede tips allemaal! De Orient Bambino RA-AC0M13N30B komt donderdag binnen. Die sprak me vanaf het begin erg aan. Ook omdat ik denk dat hij met een stalen band weer een totaal andere uitstraling krijgt. Zo heb je eigenlijk gelijk twee horloges in één. ![]()
Via dit forum heb ik inmiddels ook al een Duxot gekocht. Het merk zelf sprak me eerlijk gezegd niet direct aan, maar het vierkante design des te meer. Juist daarom leek het me leuk om hem eens te proberen.
Ik heb ook een Seiko Presage Cocktail Time gepast. Naar die wijzerplaten kan ik echt blijven kijken, maar het horloge zelf vond ik toch net wat te groot. Voor nu lijkt 38 mm voor mij echt de sweet spot te zijn.
Dat lijkt me ook top! Een vriend van mij is al jaren lid hier en daar heb ik al het eea gepast.
Mensen in de buurt van Amersfoort die hier open voor staan?
Begin gemaakt. Wat is je polsmaat, en heb je ronde of platte pols?
Ik neem aan dat de interesse ergens vandaan komt. Die inspiratie zou ik als enige gids nemen om parameters te zetten. Ik denk dat belangrijke invalshoeken zich al snel laten bepalen als volgt:
- Nieuw
- Vintage
- Specifieke merken
- Uurwerken/complicaties
- Arts and crafts
- Modificeren en tinkeren
- Specifieke horloges/modellen
Veel van bovenstaande kan nog worden gecombineerd om verder toe te spitsen.
afhankelijk van je stijl, maar zoek een horloge met een historie, field watches zoals CWC kan een mooi startpunt zijn, niet duur. Seiko turtle horloges zijn ook de moeite waard
Is het mogelijk een voordelige collectie te hebben als je ziek bent? Komt altijd wel iets duurs bij… succes en kies vooral iets wat je past
Dit is ook wel een dingetje, waar ligt intresse
@AB64 kwam suggereerde hem ook al.
Naargelang je budget zou ik op dit forum Een mooie gebruikte Alpinist kopen.
Goede starter (en niet alleen dat) voor (bijna) alle gelegenheden.
Kan jij ook niks aan doen hè. Dat je op 4 blijft hangen. ![]()
1 is geen hè.
Leuke! Dat die nog niet verkocht is…
Een alternatief als je geen last van OCD hebt is de Orient Defender - hét horloge voor EDC-fetishisten, naar 't schijnt

Een aantal field watches neigt sowieso wel naar GADA & Strapmonster. Maar goed, dat geldt ook voor een Seiko 5je.
Gewoon een duiker altijd goed!