Voordelige Wijzerplaten voor vintage horloges

Heb dit op ebay gevonden en ondanks dat het geen originele wijzerplaten zijn, is in een noodgeval best interessant om te weten waar je ze kunt krijgen / bestelen voor een redelijke prijs
Groeten
iwan

http://cgi.ebay.nl/New-Minerva-valjoux-72-Chronograph-tricompax-Dial-/260809406643?pt=Wristwatches&hash=item3cb973b8b3

http://www.facebook.com/pages/Fabricación-de-esferas-de-relojes/148304968526631

Ah, deze had ik ook al ontdekt. Pas goed op voordat je iets aanschaft, want de uitlijning is niet altijd even best, maar er zitten ook zeker mooie exemplaren bij.

Groet,
Michiel

Hoi Michiel

Via ebay is enige maatstaaf de beoordeling via de Feedbackprofiel, en die lijk goed
Voor de Rest is durven een risico te nemen:D;)
Groet
iwan

Ach ja, Sami uit Urugay…

kwaliteit is niet zijn sterkste punt hoor, maar wel goedkoop; is ook de reden waarom ik hem toch maar weer eens had gevraagd of 'ie een wijzerplaat kon maken voor een Valjoux 7753 enkeldrukker special projektje: "Tuurlijk, geen probleem"
Een drie maanden later na wat zeuren kreeg ik een plaat, was een beetje scheef bedrukt, niet helemaal aan de maat (made in Holland zat half onder de rand) en de pootjes zaten op de verkeerde plek, had een 7733 aangehouden ipv een 7753, tsja het scheelt maar één cijfertje…

Nou krijgt hij het nog niet voor elkaar, ondanks dat ik hem een datasheet had gestuurd met maten voor de 7753; heb hem uiteindelijk maar gezegd dat hij er eentje moet maken zonder pootjes, ik wacht in spanning af; nou maar hopen dat hij de gaatjes op de juiste plek boort en geen spelfouten maakt… :smiley: :smiley:

Groet,
Paul

Ha die Paul, de wereld is klein en al weer kruzen onze wegen elkaar:) ,
Ben benieuwd hoe die story met de wijzerplaat afloopt;)
Trouwens in Frankrijk was niet fatsoenlijks te vinden op de brokantes, was een chronograaf onbekende merk met een Landeron 248 met gebroken balansas voor €30 maar niet interessant genoeg om te laten restaureren.
Groet
Iwan