Voorjaar ! Twee Alpha 's

Voorjaar !
Twee Alpha’s tegelijkertijd…

Reeds geruime tijd voor onze gezamenlijke inkoopactie bij de firma Alpha te Hong Kong keek ik regelmatig op hun “site”.
Vooral de door hen aangeboden zg. ”JumpHour-Watches” hadden mijn warme belangstelling .
Met name de “ One-Hand-Dial ’s “ vond ( en vind ) ik zeer aantrekkelijk .
Natuurlijk keek ik ook regelmatig naar de “Meistersinger’s” welke voorbij kwamen , maar , zo als waarschijnlijk bij meerderen onder ons , liet ik die maar voor wat het was….
De prijs , hè ….
Nadat ik via onze actie mijn Alpha Submariner had ontvangen bleef ik , gesteund door de fraaie afwerking , robuustheid en goede werking , steeds vaker mijn aandacht richten op de bewuste “site”.
En uiteindelijk , gestimuleerd door de opmars van onze Euro , afgezet tegen de neergang van de US-Dollar , trok ik de stoute schoenen aan en zond een Email naar Hong Kong .
Ik informeerde schijnheilig naar de mogelijkheden , liet merken dat ik er twee tegelijk wilde kopen , deelde mede dat ik een mede aankoper was van onze eerdere actie en vroeg of er nog wat af kon .
Dat kon , voor een aantrekkelijke prijs , inclusief verzendkosten , kreeg ik er twee toegezonden .
Via Pay-Pal betaald , in drie dagen was de deal rond en weer veertien dagen later stond de bezorger voor de deur .
Zo als wij reeds gewend zijn , keurig en stevig verpakt .
Keurige mensen , daar , ver weg , in Hong Kong !
Ik draag er nu 24 uur één en hij loopt keurig op tijd .
Het aflezen is na een korte gewenning ook een “makkie”.
Vooral het feit dat je nu in gedachten zegt : “het is 3 uur 48” , vind ik apart .
Vroeger , héél lang geleden , moest ik op mijn werk dagelijks vaak de exacte tijd noteren .
Ik was daar toen der tijd goed aan gewend .
Echter , ik bemerkte ook dat veel mensen toch moeite hadden met het formuleren van de tijd . Wanneer men zei : “Het is twaalf minuten voor drie”, dan was dat makkelijker om te begrijpen dan wanneer men zei : Het is “14 uur 48 ”.

De enige aanmerking welke ik op dit moment nog heb is dat het een 12-uur ’s aanduiding heeft en geen 24-uur ’s ….
En nog iets vreemd , bemerkt tijdens het dragen .
De twee wijzerplaten bewegen tegen de klok in , van rechts naar links .
Daardoor ontstaat het effect dat het lijkt als of het dunne streepje bovenin het glaasje van links naar rechts beweegt , terwijl het in feite stil staat.
Echter , om de tijd af te lezen , moet je dus wel van rechts naar links kijken …
B.v. , het cijfer 12 is reeds voorbij , het cijfer 1 komt er aan , de minuten aanduiding 50 is voorbij , je moet dus naar de 55 kijken , van rechts naar links dus…
Beetje vreemd…

Het maken van zg. “wrist-shot’s ‘ging mij niet zo goed af . Een beetje lastig met één hand .
Ook de “beverik “ sloeg een beetje toe tijdens het fotograferen , vandaar niet van die hele heldere foto’s , af en toe een beetje bewogen .
Daarom maar een beetje “leentjebuur “ gespeeld op de ‘site”van de verkoper , dat zal hij wel niet erg vinden…
Ik hoop dat ik de Forum-leden toch een plezier heb gedaan met mijn bescheiden reportage .

Groeten , aan allen ,
Peter Peters









Heel aparte horloges, zal zeker veel bekijks trekken.

Naar mijn idee geslaagde aankoop, waarmee ik je veel genoegen wens.

groet

Ed

Die met de enkele wijzer ga ik ook bestellen binnenkort. Wel ongelooflijk dat je voor die prijzen nog durft te gaan afdingen hoor. :wink: Ik krijg echt medelijden met die chinezen.

Van harte Peter, en die laatste foto is erg leuk gevonden! :smiley:

Prachtige horloges deze Twee Alpha,s,echt anders dan normaal.
Het aflezen van dit soort horloges vind ik nu niet echt handig, vooral als je haast hebt.
Ik heb nog ergens in een doos een Sicura met zo,n digitale aanduiding liggen, je moest wel heel goeie ogen hebben, wilde je iets wijs worden bij weinig licht.
Maar voor de verzameling zijn ze super.
Leuke reportage trouwens.
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.
Groet chris

Peter, gefeliciteerd met deze aparte horloges. Daar zal je vast plezier aan beleven. En een hoop bekijks hebben.

Groeten, Tom Vreeken.

ik heb beide horloge’s ook al meer dan een jaar in bezit en ze functioneren tot volle tevredenheid. Het aflezen vraagt enige gewenning. Temeer omdat ik ze niet zoveel draag en ze vooral aangeschaft heb omdat ze voor die prijs toch een leuke aanvulling vormen in de verzameling.
Veel plezier ermee !

Leuk hoor van die aparte horloges, veel plezier ermee…maar dat zal wel lukken:)

De laatste foto is leuk bedacht (tu):smiley:

Peter, gefeliciteerd met deze leuke nieuwe aanwinsten. Twee aparte klokjes!
Mijn nieuwe Alpha is ook onderweg, inderdaad voor dat geld…

Groet,
Arno.

Twee hele speciale klokjes ! (tu)
Tja, voor dat geld kun je al eens “experimenteren”; en als het dan werkelijk super meevalt kan je later nog steeds het “origineel” aanschaffen. :wink:

Leuke klokken, maar zou als je je adres niet bekend wilt maken foto 3 ook even aanpassen…