Ik was op zoek naar ‘wat anders’ in mijn collectie. Een forumlid bood hier zijn Christopher Ward te koop aan wat me naar de site van dit merk leidde. De C60 Trident serie sprak me gelijk aan. Ik was eigenlijk op zoek naar iets blauws, maar de blauwe C60 vind ik tè fel blauw. Ook de C60 met oranje bezel lijkt de moeite waard.
Een andere optie zou een Steinhart Ocean 2 blauw zijn. Die is weer wèl blauw, en ook echt iets anders.
Mijn overwegingen voor en tegen:
ik ben niet bekend met het Sellita uurwerk in de CW;
hoe pakt de wijzerplaat van de C60 in het echt uit met dat golfjespatroon;
stalen banden lijken weinig te verschillen. Veiligheidsklem bij Steinhart vind ik onprettig. Daarentegen heeft de Steinhart wèl geschroefde schakels wat voor mij een pré is;
de CW is klassiek terwijl de Steinhart wel wat moderns heeft;
Superluminova van de CW schijnt niet sterk te zijn;
de Steinhart komt op € 60 goedkoper uit;
service bij CW schijnt bijzonder goed te zijn en dat 5 jaar.
Als je van zware horloges hou moet je voor een Steinhart Triton 100ATM. met stalenband gaan 300 gram!! Misschien is dat wat. En hij is niet al te duur.
Wat dacht je van een C60 GMT met oranje markers? Dit is de mijne. Die heb ik gekozen omdat het wat mij betreft een mooie combinatie is van apart en niet over the top. Ben er nog steeds zeer content mee!
Wat dacht je van een C60 GMT met oranje markers?
Dit is de mijne. Die heb ik gekozen omdat het wat
mij betreft een mooie combinatie is van apart en
niet over the top. Ben er nog steeds zeer content
mee!
…
Ik vind die oranje markers icm die witte wijzers niet mooi.
Wat ik me afvraag, en waar jij het antwoord op weet: op bepaalde foto’s met een C60 lijkt het alsof je een soort verticale kolommen ziet in dat golfpatroon (zie op de van jou geleende foto hieronder waar ik met paarse lijntjes heb aangegeven wat ik bedoel). Is dat in real life ook zo zichtbaar, of komt dat meer door de digitale sensor van een camera?