Voorkeur doorslaggevend? Arabisch, Romeins, streepjes of stippen

Bij mij hangt het af van het design van het horloge en de wijzerplaat. Soms vind ik Romeins het mooist en soms streepjes. Sommige modellen zijn iconische horloges, zoals de Cartier Tank bijvoorbeeld. Bij de Tank moet Romeins en anders niet. Eens met @Jurtz dus. Cartier maakt ze gelukkig ook niet anders.:ok_hand::slight_smile:

5 likes

Oubollig bedoel je :wink:

Kan ook zonder indices of zonder indexen.
Alleen met een chapter ring :slight_smile:

Deze dus

1 like

opgelost

9 likes

GEEN Romeins, numquam !!

1 like

Soms is Romeins wel oké!

17 likes

Ik wil nog steeds ooit een horloge met arabische indices. Daarmee bedoel ik echt de arabische arabische. Vind deze erg stoer en uniek.

8 likes

Er zijn méér talen en dus indices in deze wereld

dan alleen Romeins :

Romeins is ook hier geen favoriet met name ook door het ‘comprimis’ om IIII te hanteren ipv IV.

Heb ook niet veel (eigenlijk niks) met de california wijzerplaten.

Ik heb geen voorkeur. Maar bij deze gele voel ik niet zo comfortabel. Is het Thailand en pleeg ik nu lÚse-majesté?

2 likes

Niet comfortabel in Thailand = gevangenis straf, in een Thaise gevangenis, oei.

Waarom is zo’n , in principe mooie klok, nu HF-politiek incorrect ?
(afgekapte romeinen).

(niet mijn horloge, is van het net).

Een sterke voorkeur voor indexen. En mét minutenstreepjes graag.

Soms, als het heel subtiel is, is Romeins wel te pruimen:

Maar hier ging het in mijn ogen weer mis:

1 like

Goeie smaak, dat is mijn droom-horloge haha.

Een special edition van rolex voor het Midden-Oosten. Voor zo een kleine €50.000 heb je er een exemplaar van.

Maar de echt arabische arabische cijfers waar je naar refereert, zijn eigenlijk Perzisch (ook wel eastern-arabic, hindi-arabic genoemd). En de 123 zoals we die kennen zijn de echt arabische arabische cijfers.

Deze zijn ook leuk van seiko een stuk goedkoper dan €50.000

4 likes

Hangt van het type horloge af. De Club met California dial wordt in mijn ogen mooier, en ook een Reverso, Tank of Van der Klaauw zou het goed met Romeins doen.

Een duiker het liefst met alleen indices of indices en stippen. Een piloot moet rails hebben met cijfers. Een field horloge ook. En een explorer mag 12-3-6-9 doen, 12-2-4-6–8-10 doen, mag strepen hebben
 Dan zijn er de mengplaten van onder andere Nomos die het voor mij goed doen.

Op een railmaster en bepaalde vintage horloges doen de smalle haaientanden het weer erg goed

Kortom: Wat er maar bij het ontwerp van het horloge past.

2 likes

Ik vind de Buckley dials anders best te pruimen. Het geeft toch een unieke twist aan een anders vrij standaard datejust

3 likes

Alles behalve Romeins :slight_smile:

combi van stippeltjes streepjes en romeims op de Omega En toch een heel rustige wijzerplaat

alles beter dan romeins, zolang het maar een morse code plaat is
 stippen of streepjes

althans deze is ook niet slecht gedaan

1 like

Ach

3 likes