Voorkeur doorslaggevend? Arabisch, Romeins, streepjes of stippen

Woooow mooie foto!!!1!1!1

Heb je die van jou al binnen trouwens?

1 like

[quote=“Hieronimus, post:33, topic:141534”]
Een sterke voorkeur voor indexen. En mét minutenstreepjes graag.[/quote]

Helemaal mee eens.

Zelfs dat niet. :grin:

1 like

Hangt vooral van de manier waarop het gebruikt is af, ik heb Arabisch, Romeins en streepjes in de collectie; het enige waar ik op afknap zijn dikke ronde markers (bijna alle duikers dus :innocent:)

1 like

Dit vind ik mooi. Het ligt echt aan het type horloge welke indices het beste passen.

2 likes

Mijn voorkeur gaat uit naar streepjes. En een mix van Romeins / Arabisch zal ik mijden, ik vind dat teveel carnaval. Dikke stippen zoals op duikers laat ik ook liever liggen.

Ik ben niet van de romeinse cijfers, maar deze vind ik wel heel mooi.

3 likes

Die Cartier :no_mouth:
En Romeins en heel veel afgekapt… :cry:
Voor mij totale chaos op die wijzerplaat, rechts (JLC) daarentegen :heart:

1 like

Romeinse cijfers vind ik tot nu toe alleen mooi op zakhorloges. Verder liever streepjes, stippen of Arabische cijfers, mits smaakvol toegepast. Met afkappingen heb ik niet zo’n probleem.

Romeinse cijfers zijn voor mij in 99% van de gevallen een no-go!
Streepjes heeft mijn voorkeur, op horloges dan :wink:

Of leuke combi’s:

1 like

't Is al vaker genoemd, maar een ‘California dial’ is een mooie combinatie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/California_dial

1 like

Voorkeur voor combi puntjes en streepjes voor iets de 3,6,9,12.

Maar afhankelijk van het ontwerp van de klok kan ik Arabisch of Roemeens ook waarderen.

Deze Was volgens mij nog niet langsgekomen.

Hier een combi van van alles tot aan de chinese kalender met geiten en draken aan toe.

1 like

Ik snap niet zo goed wat nou toch die aantrekkingskracht is van die JLC Reverso. Het is natuurlijk een merk en model met historie, maar ik vind het toch een beetje een rare stoeptegel die ontworpen lijkt voor mensen met dit als pols:

balk_1410-hersteld

Om de pols vind ik de dingen altijd wat koddig ogen. :innocent:

Maar is uiteraard ook weer een kwestie van smaak…

1 like

Voor mij stippen en streepjes! :sunglasses:
Romeins is mij te klassiek; cijfers zijn voor kinder horloges.

En bovenstaand is vanzelfsprekend geheel subjectief! :+1:

1 like

Het is voor mij deels het verhaal erachter en omdat het een klassieker is qua model. Op de afbeeldingen vind ik het altijd een mooi horloge. Of het mij staat, geen idee. Wellicht maar een keer passen, dan kan hij ook van de lijst (of er op blijven).

1 like

sm1

Toch wel goed gelukt deze, maar smaken verschillen natuurlijk.

3 likes

Ronde markeringen staan bij mij met, ehm, stip op één!

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog nooit een om de pols gehad heb. :innocent: Wel eens een rechthoekig model om gehad, en dat werkte niet voor mij.

Rechthoekige horloges hebben vaak een flinke lug-to-lug afstand en vragen daarom flinke polsen. Die heb ik niet, dus ik houd het maar bij rond. :grin:

Geen speciale voorkeur. Afhankelijk van het soort en model horloge. Alleen de “California dial” zie ik niet zitten.

Liever streepjes!