Voorkeur voor horloge dat past bij trouwring?

Een complicerend issue is dat mensen vanuit de protestantse traditie de trouwring doorgaans rechts dragen, terwijl je vanuit de katholieke traditie de ring doorgaans links draagt. Dan zit het dicht genoeg bij je horloge om m.i. weldegelijk een overweging te kunnen zijn.

Ik vind het overigens raar dat mensen dat raar vinden. Moet je eens op dit forum kijken op wat voor details we met z’n allen letten! Kleerhanger S bij het woord Seamaster, DON bezels, vintage lume kleur, horlogeband matchen met riem en schoenen…verhoudingsgewijs is het dan toch niet zó gek dat als iemand het horloge graag wil matchen met een sieraad dat hij altijd aan dezelfde hand draagt?

Zelf heb ik er geen moeite mee om staal te dragen met m’n ring, maar ik heb deels om die reden wel een gouden horloge gekocht. Dat draag ik af en toe en als ik dat doe, geniet ik van hoe het pas bij m’n ring (en bij het montuur van m’n Aviators ;-)).

“To each his own”, toch?

1 like

:joy::joy:

Maar jij hebt ook een hele bijzondere ring!

1 like

ik kon het juiste horloge er niet bij vinden dus heb toen besloten om te gaan scheiden :+1:

4 likes

In de Lage Landen is dat inderdaad zo, maar in de VS bijvoorbeeld dragen ze voornamelijk de trouwring links en dat is een overwegend protestant land, zeker niet katholiek.

1 like

Gewoon deze als trouwring en matching horloge erbij zoeken

1 like

tja… gezien mijn voorliefde voor Titanium horloges… zal de ring ook wel van Titanium worden als ik ooit ga trouwen… en… ach… wie weet maak ik de ringen dan wel zelf…

zoiets ofzo… :slight_smile:

5 likes

Zet de draaibank maar alvast aan, ik hoorde laatst ergens dat mannen die in foetushouding op een mini brommer rondjes rijden het uitstekend doen op de liefdesmarkt.

6 likes

Nice! Helemaal bijzonder als ze ook nog zelf gemaakt zijn. Zelf ook gekeken naar titanium voor de dofgrijze kleur, maar uiteindelijk gegaan voor zirconium

perfect icm een huwelijk

2 likes

Perfecte kleur die een huwelijk symboliseert

Grijs van bewolking en stof onder je bed.

3 likes

:stuck_out_tongue:

1 like

Licht, duurzaam en sterk. Beetje ongepast vind je niet?

1 like

Nou… 'k moet zeggen… er is een dame die pas wel eh… “best veel aandacht aan mij besteedde”… 't probleem is… ze is getrouwd… en niet met ondergetekende… maar… dat geeft aan "ik wordt nog opgemerkt door de dames… al zijn het er niet veel… :blush:

Titanium hoeft niet dof te zijn… 't kan best gepolijst worden… en dan is het gewoon wat donkerder van tint… warmer vooral…

doe daar eens wat ondertiteling bij?

Ik vertaal wel even:

Er was een vrouw met een man. Zij naaide buiten de deur. Met mij. Conclusie: Ik word niet compleet over het hoofd gezien door vrouwen.

4 likes

1 like

Alles kan stuk Arie! Als je maar genoeg kabaal maakt :wink:

Ja… alles kan stuk… maar als een vrouw om mij haar partner verlaat… zou ze bij mij hetzelfde kunnen doen… al 2 keer van dichtbij meegemaakt… en daar pas ik voor… anders blijf ik trouwringen voor mezelf maken… :slight_smile:

2 likes

Johan is meen ik pas weer vrijgezel. Zijn vriendin heeft hem niet verlaten voor een ander, maar omdat hij gewoon een verschrikkelijk irritant persoon is. Dat en zijn gebrek aan persoonlijke hygiëne heeft haar doen vertrekken. Als je je gewoon netjes gedraagt en je wast je regelmatig kan het met haar eigenlijk niet mis gaan?..

2 likes