Voorkeurs vraagje!

Dag heren,

Ik ben zelf nog redelijk nieuw in het obsessief horloges kijken. En ik vroeg me af waar jullie voorkeur naar uit zou gaan. Een goede 2/3 piece collection in het wat hogere segment of een klein legertje aan wat goedkopere horloges? Graag ook beargumenteerd!

1 like

Het kleine legertje, aangezien je ook aan eenvoudiger horloges of vintage klokjes veel plezier kunt hebben ( zie de Vostoks )

daarbij is het m.i. een leerproces zodra je maar 2 klokjes hebt
kom je er ook naar lastig achter wat je nu het beste bevalt.

2 likes

Zeker waar! Maar je kunt ook in een kleine collectie wel veel wisselen denk dat die makkelijker te verkopen zijn voor een eerlijke prijs of zit ik er helemaa naast?

Ik ben van een stuk of 14 naar ongeveer 10 gegaan. Mijn duurste was 500 euro, de goedkoopste zoā€™n 40 euro.
Zo is het voor mij ideaal. Daarnaast herken ik de stress en voorzichtigheid van een duur item niet.

Maar. Iedereen moet zijn liefhebberij zelf invullen. Ik kan me goed voorstellen dat een 3-piece collectie ook heerlijk is, maar ik kan me niet voorstellen dat de koopkriebels dan achterwege blijven.

Ik weet nu pas ongeveer wat ik echt zoek in een horloge en kan daarom sneller betere beslissingen nemen. Als ik er dus aan zou beginnen (wat me erg leuk lijkt om de grail te hebben), kan ik nu pas jaren later echt aangeven wat ik wel, en niet mooi vind.

2 likes

Ja zeker maar ik denk dat we nooit klaar zijn. Al helemaal omdat je opeens een liefde voor een horloge kunt krijgen waarvan je eerst dat mwah en andersom natuurlijk

Minder is meer,
Maakt de keuze in de morgen ook gemakkelijker.

4 likes

Ook wijze woorden

Uiteraard kun je substantiƫle merken eenvoudiger verkopen
maar ik denk dat je er toch vaker wat op inlevert, zeker zodra er ā€œgezeurā€ ontstaat met gestolen postpakketten of kapotte horloges.