Voorkom examen stress en laat je horloge thuis

Ik heb de tekst even aangepast om onduidelijkheden te voorkomen…

Het is al weer wat later op de avond.

1 like

Gefeliciteerd met je examen; PE-punten ??

1 like

Wat gek, bij onze tentamens mag een horloge wel gewoon. Alle electronica moet in een tas (daar worden ook smart watches in genoemd) maar normale horloges heb ik nog geen problenen nee gehad. En dan laat ik hem graag om om de indeling van de beschikbare tijd goed in de gaten te houden

Het ging om een PE plus examen. Voor 01-01-2017 moeten alle assurantie adviseurs diverse PE plus examens gehaald hebben, anders mag je niet meer adviseren op de vlakken waar je geen diploma voor hebt gehaald.

Eigenlijk is dit weer opnieuw je diploma halen. Met een cursusboek van plm. 300 bladzijdes per onderdeel, gaat dat toch even wat verder dan een opfriscursus.

Met deze PE plus diploma’s + oude diploma’s + PE certificaten, wordt je oude diploma omgewisseld voor een nieuw diploma.

Heb je voor 01-01-2017 niet alles voormekaar, dan kun je helemaal opnieuw beginnen.

Tijdens een van deze examens, was er ook een keer een kandidaat betrapt met een Google glass bril op.

Dus alle brillen kunnen dan maar beter ook thuis gelaten worden. Er zullen nl. ongetwijfeld ook andere brillen zijn met een ingebouwde camera.

Ook al heb je een smartwatch om, deze moet vaak nog wel in verbinding met je smartphone staan. En volgens mij valt dat ook echt wel op, als je op je horloge zit te drukken.

Misschien moeten we de juwelier vragen om een “geen smartwatch verklaring” op te stellen, met foto en omschrijving van het horloge.

Ben al jaren uit de “advieskant” en ben dus niet WFT-proof. Ik was een van de eersten die de cursus fraude-coördinator hebben gevolgd en vraag me af of ik me nog kan inschrijven in het register. :grin:

Toch maar voor RE of RT gaan :smile:

1 like

Dat vraag ik me af. Als zij niet van tevoren aangeven dat je je horloge moet gaan afgeven om je vervolgens ter plaatse te dwingen het in een (slecht) kluisje te duwen. Waarna het dus gestolen wordt, omdat hun aangeboden en verplichtgestelde voorzieningen niet deugen. Dan zie ik nog wel kans van slagen in een aansprakelijkstelling.

Uiteraard is er wel een examenreglement van toepassing en hier staat het ook in (lees ik net);

1. Opbergen van privébezittingen
    23.1. De kandidaten dienen alle privébezittingen voorafgaand aan het examen op te bergen in de daartoe bestemde lockers of de daartoe bestemde ruimte op de examenlocatie.
    23.2. De examenleider heeft als taak elke mogelijkheid tot fraude te voorkomen. De examenleider is hierdoor gerechtigd van de kandidaat te vragen ook gedragen spullen/voorwerpen in een kluis op te bergen. Hieronder kunnen onder andere vallen: alle vormen van communicatiemiddelen en potentiele informatiedragers zoals bijvoorbeeld horloges en sieraden.

Ik heb nu 4x examen gedaan en bij de 4e keer moest het horloge ineens af, daarvoor nooit.

Je kunt altijd proberen iemand aansprakelijk te stellen. Dit heeft echter weinig kans van slagen in deze casus, ook al zou het niet in het examenreglement staan. Ga je naar een advocaat toe, dan zal die het uiteraard altijd gaan proberen.

Het probleem begint al bij de vraag; wie ga je aansprakelijk stellen? De eigenaar van het gebouw, de (gedeelde)
huurder(s) van het gebouw, de opleider, het exameninstituut of DUO. Had je officieel protest moeten aantekenen en hiervan ook een schriftelijk bewijs moeten gaan eisen?

De instantie die jou dwingt je dure zaken in matige kluisjes op te bergen. Als ze dit van tevoren aangeven, dan heb je weinig kans van slagen, want je kan immers ook je horloge thuislaten. Als ze je bijvoorbeeld van tevoren dat reglement van hierboven toesturen, dan heb je weinig kans van slagen inderdaad. Daarom zei ik: Als ze niet van tevoren aangeven dat je je horloge gaat moeten afgeven en je vervolgens dwingen. Dat is key in dit geval.

Dat lijkt me niet nodig, maar het zou je wel helpen.

Deze topic is allesbehalve compleet zonder te vertellen om welk horloge het ging (en bijhorende foto).

Het is tegenwoordig nogal wat om WFT proof te blijven.

De tak die jij van het assurantie vak beoefend is, ook een heel interessante tak. Wij en onze klanten krijgen uiteraard regelmatig met een expert te maken.

Je hebt helemaal gelijk. Het ging om mijn Meistersinger Perigraph NL 2014 ED, gekocht als aandenken voor mijn 12,5 jarig huwelijksjubileum.

[URL=http://s1268.photobucket.com/user/aeniezen/media/Meistersinger_zpszzppjviv.jpg.html]

[/URL]

2 likes

Jij had duidelijk aan de Technische Universiteit Eindhoven werktuigbouwkunde moeten gaan studeren. Een handwinder aangepast voor morse levert je daar waarschijnlijk een tien op in plaats van een schorsing.

2 likes

Ook bij de voortgangstoetsen? Wij namelijk niet. Horloges in de tas onder je stoel. Initieel moesten we telefoons in kluisjes in het MECC leggen, maar dat bracht toch aansprakelijkheidsrisico mee denk ik.

Ik zal mijn opties nog eens overwegen dan :slight_smile:

Ik schreef dingen die ik moeilijk kon onthouden zoals formules gewoon op mijn rekenmachine met potlood, en als je ging zitten schreef je die meteen over op je oefenpapier en veegde je met je vinger de regels tekst van je casio zo weg.

1 like

Tegenwoordig mag je ook niet meer je eigen rekenmachine meenemen.

In principe mag je je tas gewoon naast je hebben, telefoons moeten uit en in de tas. That’s it. Beetje een kwestie van good faith. Er zijn overigens wel veel surveillanten.

Vanochtend weer een examen gehad en mocht mijn horloge gewoon omhouden hier op de Wageningen Universiteit.

Ik heb nog nooit iemand een dergelijke zaak zien winnen, jij wel?