Vorige week maandag examen gedaan voor een assurantie examen. En wat blijkt, je moet tegenwoordig je horloge in een kluisje achterlaten.
Die mag nl. niet meer mee naar binnen, omdat ze bang zijn dat het een smart watch is. Ik natuurlijk aangegeven dat ik een volledig mechanisch horloge heb. Daar heeft de examendame natuurlijk geen verstand van, dus kon ik mijn horloge en mijn gsm in een simpel kluisje achterlaten.
Dus een tip van mij; laat je horloge thuis als je een examen moet doen, dan hoef je hier tenminste geen zorgen over te maken. Ik weet natuurlijk niet of dit voor elk examen van toepassing is, maar ik zou het horloge in het vervolg thuis laten.
Je kunt daar helaas niemand voor aansprakelijk stellen.
In mijn geval doe je examen in het Abe Lenstra voetbalstadion in Heerenveen. Daar kan iedereen eigenlijk zo naar binnen lopen, omdat daar ook andere bedrijven bij in zitten. Ik ben geen inbreker, maar met een grote schroevendraaier kom je volgens mij een heel eind met dat soort simpele kluisjes.
Vaste prik op de Erasmus. Voor aanvang van het tentamen een gepensioneerde toezichthouder die in steenkolen Engels omroept dat iedereen zijn telefoon en horloge in zijn tas of jas moet opbergen.
Ik was het niet gewend. Bij het vorige examen kon ik mijn horloge gewoon omhouden.
Het examen wordt digitaal afgenomen, waarbij er vragen uit een centrale database van het DUO worden gehaald, de vragen veranderen steeds. De antwoorden staan ook iedere keer doorelkaar en met gemiddeld 2,5 minuut per vraag, heb je ook heel weinig tijd om wat op te zoeken op je smartwatch. Je kunt het antwoord nl. ook niet altijd via google opzoeken. Naar mijn mening ben je ook met een smartwatch om je pols, kansloos bij dit examen.
Ik wordt al vervelend wanneer ik 'm af moet doen bij de douane op het vliegveld… laat staan zo’n gammel kluisje waar niemand ( de school dus ) verantwoordelijkheid voor neemt, welke uit mijn zicht en concentratie ligt… brrrr
Op de radboud universiteit zijn horloges ook nirt meer toegestaan tijdens tentamens. Snap het wel, je kan niet bij iedereen controleren of het een normaal horloge is of een smartwatch.
Klopt, bij veel examens begint dit vaste prik te worden. En inderdaad kluisjes die nog eenvoudiger zijn dan de gemiddelde schoollocker.
Ik heb daar ter plekke de desbetreffende dame verantwoordelijk gesteld om op mijn horloge te passen … ze keek me totaal verbouwereerd aan, maar stemde wel in. Ze heeft 2 uur onafgebroken naar mijn horloge zitten staren
Hoewel ik sterk de neiging heb om er geen enkel begrip voor op te brengen zal ik het toch proberen.
Maar knap vervelend dus, als je je horloge af moet doen. [quote=“JReijmers, post:4, topic:86592”]
telefoon en horloge in zijn tas of jas moet opbergen.
[/quote]
Als je je tas of jas dan nog bij je hebt is het leed nog wel te overzien.